Winnaars Beste Service Awards 2018

Winnaars Beste Service Awards 2018
  • 30 januari 2018
  • Redactie

Arbrini, Coolblue, Cruisewinkel, Ditzo, Fuif.nl, KLM, KPN, Knab, Picnic, Simyo, Tieleman Keukens, UnitedConsumers en Zicht Adviseurs namen gisteren de Beste Service Award 2018 in ontvangst. Deze consumentenprijzen belonen ’s lands best presterende dienstverleners en zijn volledig gebaseerd op klantbeoordelingen.

Uit een analyse van 1.500 klantbeoordelingen blijkt het onderscheidend vermogen van de winnaars te zitten in: doen wat is beloofd, snelheid en gemak leveren via digitale middelen én een vriendelijke en kundige klantenservice die natuurlijk snel te bereiken is.

Dit zijn de winnaars per categorie, met tussen haakjes hun beoordelingen en het aantal reviews. 

  • Online warenhuizen: Coolblue (8,5 / 858 reviews)
  • Webwinkels XS: Arbrini (9,8 / 130 reviews)
  • Webwinkels XL: Fuif.nl (9,6 / 1.140 reviews)
  • Internet: KPN (7,6 / 125.439 reviews)
  • Telecom: Simyo (8,4 / 325 reviews)
  • Banken: Knab (8,1 / 425 reviews)
  • Algemene verzekeraars: Ditzo (8,1 / 310 reviews)
  • Zorgverzekeraars: UnitedConsumers (9,1 / 210 reviews)
  • Autoverzekeraars: UnitedConsumers (9,4 / 145 reviews)
  • Energiemaatschappijen: UnitedConsumers (9,2 / 180 reviews)
  • Vliegmaatschappijen: KLM (7,9 / 125 reviews)
  • Reisaanbieders: Cruisewinkel (8,8 / 320 reviews)
  • Supermarkten: Picnic (9,6 / 705 reviews)
  • Keukenaanbieders: Tieleman Keukens (8,9 / 200 reviews)
  • Assurantiekantoren: Zicht Adviseurs (8,5 / 346 reviews)

Picnic, Ditzo, Fuif.nl, UnitedConsumers en Knab sleepten in 2017 ook deze award in de wacht. UnitedConsumers heeft dit jaar drie consumentenprijzen ontvangen. 

Customer experience tips
Volgens Opiness is een snelle bereikbaarheid cruciaal en een vriendelijke, kundige en behulpzame medewerker is een eis. In de geanalyseerde reviews viel op dat de woorden ‘duidelijkheid’, ‘correctheid’ en ‘persoonlijk’ vaak werden gebruikt als compliment.
De CX-tips van Opiness zijn dit jaar: ‘Maak waar wat je zegt. Lever tegen de correcte prijs. Ben er als het moet. Wees vriendelijk. Help me echt.  Bedien mij zoveel mogelijk digitaal en dus snel. En als je wat extra’s doet maak het dan ook echt relevant. Geen flauwekul graag.

comments powered by Disqus