Carrefour brengt klantinteracties samen

Carrefour brengt klantinteracties samen
  • 08 februari 2018

Carrefour vernieuwt zijn app, waarin de retailer alle interacties van de klant samenvoegt. Middels deze innovaties worden kortingsbonnen en bonuspunten gedigitaliseerd.

De supermarktketen introduceert Mijn Wallet, waarmee kassa- en kortingsbonnen automatisch digitaal worden opgeslagen in de applicatie van Carrefour. De aankoopgeschiedenis van de klant is hierdoor voortdurend beschikbaar. Daarnaast kan de klant altijd gebruikmaken van kortingsbonnen, omdat deze gekoppeld zijn aan diens account. Wanneer de barcode van de smartphone wordt gescand, komen de bonnen tevoorschijn. Ook kan de klant via de applicatie diens favoriete aanbiedingen selecteren, waardoor de retailer persoonsgebonden aanbiedingen kan versturen. Daarnaast kan de klant via de app geïnformeerd worden of een gewild artikel op voorraad is in de betreffende supermarkt.

Digitalisering
Carrefour bouwde eerder diverse mogelijkheden in diens app in: de digitale versie van de Carrefour-bonuskaart, de geo-lokalisatie van winkels, de mogelijkheid om facturen aan te vragen en het online toevoegen van recepten en kortingen.

Medio 2017 introduceerde Carrefour Pepper met het oog op een goede klantinteractie.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link