Klantreis eerste prioriteit Transavia

Klantreis eerste prioriteit Transavia
  • 9 februari 2018
  • Redactie

‘We wilden de stap maken van dienstverlening naar belevenis’, vertelt Daan Noordeloos, Circle Lead Organizational Developer bij Transavia. De vliegvaartmaatschappij wil zich in de branche, waar sprake is van stevige prijsconcurrentie, onderscheiden met diens klantstrategie. ‘De vakantie van onze klanten begint aan boord.’

Noordeloos haalde tijdens het recent gehouden BOVAG Jaarcongres het voorbeeld aan van reizigers met vliegangst. Het bedrijf probeert de zorgen van hun klanten weg te nemen en te ‘zorgen dat we memorabel zijn’. ‘Het is belangrijk om echt in te spelen op de behoeften van de klant. Wat verwachten de klanten van jou?’

Volgens het bedrijf is een positieve associatie met het bedrijf van belang voor deze klantreis. Maar ook verandermanagement acht Noordeloos belangrijk voor het creëren van een goede klantbeleving. Hij adviseert: ‘Ga met iets kleins aan de gang, en doe dat elke dag. Wat werkt, daar ga je mee door. Wat niet werkt, daar stop je mee.’ Tot slot heeft hij de tip kleine dingen te doen voor klanten: ‘Hoe kan ik het voor één iemand beter maken vandaag? Dit geldt voor iedere dag’.

Twee weken geleden kondigde Transavia aan in samenwerking met PostNL de klantreis compleet te maken door de koffers van reizigers thuis te willen ophalen en af te leveren.

comments powered by Disqus