Samenwerking Philipse Business School en DMCC voor invoering AVG

Samenwerking Philipse Business School en DMCC voor invoering AVG
  • 01 februari 2018

Klantcontactopleider Philipse Business School en consultancyorganisatie DMCC Nederland bieden vanaf vandaag samen een e-learningprogramma aan voor privacybewustwording van klantenservicemedewerkers. Voor deze groep hebben de bedrijven gezamenlijk een ‘Privacy Awareness voor Customer Service’ opgezet.

Ook managers van contactcenters kunnen baat hebben bij deze training, om de afdeling goed voor de bereiden op de AVG. Volgens Philipse Business School zijn er eveneens voor deze groep nieuwe situaties die vragen om extra uitleg. ‘Hoe ga je als manager om met het sturen op minimale registratie in de diverse klantsystemen, waar de we afgelopen jaren zoveel mogelijk informatie van klanten hebben geregistreerd om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn?’

Belang customer service
Klantenservice is erg belangrijk in het kader van de privacy van klanten, zegt ook DMCC. ‘Klanten komen natuurlijk binnen met hun vragen op customer service afdelingen. Hoe de klantenservicemedewerker hierop is voorbereid door middel van training en bewustwording, is van belang voor het gevoel dat de klant overhoudt aan zijn privacy bij de bewuste organisatie’, aldus Patrick Jordens, directeur DMCC. Hij voegt eraan toe dat het bedrijf bewust heeft gekozen voor Philipse Business School wegens diens ervaring met klantcontact.

Philipse Business School legt over de samenwerking uit dat vertrouwen het sleutelwoord is binnen klantcontactorganisaties. CCO Anja Hulsenboom: ‘Zorg dat medewerkers en leidinggevenden de nieuwe regels goed uit kunnen leggen aan elkaar en aan klanten, maar vooral kunnen toepassen in hun gedrag op de werkvloer.'

Expertise opgebouwd
DMCC leverde eerder een e-learningprogramma waarmee organisaties hun medewerkers op alle niveaus kunnen voorbereiden op de AVG. Ook de Philipse Business School bood eerder programma’s aan die gericht waren op de invoering van de nieuwe wet binnen klantcontactorganisaties. 

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link