Coolblue-klant krijgt touwtjes in handen

Coolblue-klant krijgt touwtjes in handen
  • 16 april 2018

Klanten van Coolblue kunnen straks gerichte tijdstippen kiezen waarop hun bestellingen thuisbezorgd worden. Volgende maand maakt Coolblue bekend wanneer dat gaat gebeuren.

Dat onthulde Beginbaas Pieter Zwart gisteren in de uitzending van WNL Op Zondag, schrijft zustertitel Twinkle. Zwart schetst de klantreis van een consument wiens wasmachine het onverwachts begeeft, waarbij de keuze voor een nauwgezette bezorgtijd een uitkomst biedt.

Controle aan de klant
'Wat je wil oplossen voor de klant is dat je hem controle geeft over het moment dat wij een nieuwe wasmachine komen brengen, installeren – ook vier hoog – en de oude weer meenemen', aldus Zwart in gesprek met presentator Rick Nieman. 'Dat is de essentie van het product. We gaan volgende maand bekendmaken dat klanten heel precies kunnen gaan kiezen tussen tijdstippen. We hebben nu zoveel wasmachinebezorgers door Nederland rijden dat we ze nog slimmer kunnen laten rijden.'

Binnenkort
Die woorden wijzen uit dat de nieuwe bezorgoptie aanvankelijk voor wasmachines beschikbaar komt. Of dat zo is, wanneer klanten zelf het aflevertijdstip kunnen aangeven en hoe de logistieke organisatie verloopt, kan Coolblue nog niet toelichten, meldt een woordvoeder aan Twinkle; binnenkort maakt de nummer 2 van de Twinkle100 meer bekend.

Tijdvakleveringen
Sinds 2012 bezorgt Coolblue al tegen betaling op afspraak bij klanten; bij aanvang daarvan besloegen de tijdvakken nog twee tot vier uur tijd. Inmiddels is tijdvaklevering gratis voor de avonduren op werkdagen; voor keuze tussen twee- of drie-uurse tijdvakken overdags - doordeweeks en op zaterdag - betalen klanten momenteel 9,95 euro. Recentelijk voegde Coolblue een groen tintje toe aan bezorgingen vanuit zijn winkels in Eindhoven en Den Haag; wellicht geldt de Op afspraak-optie straks ook voor de nieuwe fietskoeriersdiensten.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link