Customer Service Action in actie

Customer Service Action in actie
  • 13 november 2019
  • Redactie

Het Britse platform Customer Service Action is live gegaan. Op deze nieuwe website kunnen consumenten op één plek zowel de loftrompet steken als hun beklag doen over retailers, restaurants, banken, vliegtuigmaatschappijen en andere bedrijven met klantcontact in Groot-Brittannië.

Martin Newman, auteur van ‘100 Practical Ways to Improve Customer Experience’, is de drijvende kracht achter Customer Service Action. Met dit onafhankelijke platform wil hij een ‘positieve verandering’ bewerkstelligen in de (klantcontact)industrie, voor zowel consumenten als merken. Via de website kunnen mensen hun goede en slechte klantenserviceverhalen en ervaringen delen, evenals wat voor emoties dit bij ze opriep en welke behandeling bij voorkeur gewenst was. ‘Wij bieden consumenten een stem en zorgen ervoor dat zij gehoord worden door de bedrijven waarmee zij te maken hadden.’

Naast klachten is er ook nadrukkelijk ruimte vrijgemaakt op de site om merken een pluim te geven. ‘Goede klantenservice bejubelen is net zo belangrijk als een klacht indienen wanneer iets fout gaat. Dit zet ook de toon voor andere bedrijven om hun klanten goed te behandelen’, meent Newman.

Lees ook:
‘Klantfeedback is een thermometer voor je organisatie’
Trustpilot wil consument en bedrijf koppelen
Voorbeelden ExperienceFirst

comments powered by Disqus