Topic: Customer Experience
Patiëntbeleving gooit hoge ogen in 010
  • 18 april 2017
  • Redactie

Patiëntbeleving gooit hoge ogen in 010

Voor het Customer Excellence Event, een jaarlijks initiatief van N3Wstrategy, reisde CustomerFirst een goede maand geleden af naar de Maasstad. Bij de keuze uit vijf lokale workshops lieten we ons oog vallen op de ‘Patient experience volgens Het Oogziekenhuis Rotterdam’. Wie het gebouw aan de Schiedamse Vest 180 betreedt, merkt al snel dat ze hier oog voor detail hebben. Zoals een uitsparing in de balie die als opstapje voor kinderen kan dienen. Tip voor nieuwsgierigen die zelf een kijkje willen nemen: loop er tijdens Museumnacht eens binnen. “Afgelopen keer waren we tijdens dit evenement het op één na meest drukbezochte ‘museum’!”

Strijd tegen de georganiseerde domheid
  • 22 maart 2017
  • Paul Iske

Strijd tegen de georganiseerde domheid

We worden steeds slimmer: meer mensen genieten een goede opleiding en computers kunnen steeds meer ingewikkelde problemen oplossen en dat ook nog steeds sneller. Vaak gebruikt men hierbij de afkorting AI, dat staat voor Artificial Intelligence, maar dat klopt volgens mij niet. Intelligentie is niet kunstmatig en ik zou er dan ook voor willen pleiten AI te laten staan voor ‘Additional Intelligence’, ofwel een uitbreiding van onze menselijke intelligentie. En die menselijke kant blijft nog altijd nodig om echt te begrijpen wat mensen drijft of hoe zij dienstverlening ervaren.

Klantbeleving, een religie - handel ernaar!
  • 15 maart 2017
  • Niels Berndsen

Klantbeleving, een religie - handel ernaar!

Laatst was ik bij een opdrachtgever die een prachtige vraag stelde: “Wat is je religie als het gaat om klantbeleving?” Hij bedoelde daarmee: welke theorieën geloof je, welke goeroes volg je? De vergelijking met religie, hoe sensitief ook, heb ik altijd een mooie gevonden voor klantbeleving. We weten toch allemaal dat je het gospel van klantbeleving als een ware evangelist moet verspreiden om intern en extern zieltjes te winnen voor de goede zaak? De vraag is: hoe doe je dat effectief?

Waarom we in dataland meer SRV-man moeten zijn
  • 08 maart 2017
  • Gerrit Piksen

Waarom we in dataland meer SRV-man moeten zijn

Fans van big data, sorry: ik moet hier persoonlijk worden. Echt verkopen aan tevreden klanten doe je nog altijd met een mens tot mens benadering, data zijn daarbij een hulpmiddel. Waarom je data moet combineren en vervolgens met die kennis naar de mensen toe moet. En ook: wat er niet deugt aan veel social media activiteiten, net als aan experience platforms. Wat ik eigenlijk wil zeggen: laten we leren van customer experience platform 1.0: de SRV-man.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven