Topic: Customer Experience
Maak privacy minder zwart-wit!
  • 13 december 2017
  • Niels Berndsen

Maak privacy minder zwart-wit!

Noem het woord ‘privacy’ en de (angstige) meningen vliegen je om de oren tegenwoordig. In klantbeleving geldt dat al helemaal. Van alom tegenwoordige social media en zoekmachines waar jij zelf het product bent tot de nieuwe EU privacywet: aan de discussie is niet te ontsnappen. Je vindt nieuwe technologie doodeng of je geeft met liefde je hele hebben en houden aan Google zodat je efficiënt verder leeft. Er zit in het debat nog weinig tussenin. Dat is jammer en kan anders.

Steven Van Belleghem: 'AI laat menselijke vaardigheden beter tot hun recht komen'
  • 12 december 2017
  • Redactie

Steven Van Belleghem: 'AI laat menselijke vaardigheden beter tot hun recht komen'

Inmiddels erkent haast iedereen de disruptieve kracht van kunstmatige intelligentie. Alleen vragen legio bedrijven zich nog steeds af hoe ze de technologie in hun voordeel laten werken als middel voor klantenbinding. Technologieondernemer Steven Van Belleghem heeft het daar uitvoerig over in zijn nieuwste boek ‘Customers The Day After Tomorrow’. Tijd om eens bij hem te luisteren hoe de vork precies in de steel zit.

Online experience verbeteren? Start met meten
  • 12 december 2017
  • Redactie

Online experience verbeteren? Start met meten

Steeds meer organisaties zijn voor hun omzet afhankelijk van hun website en mobiele app(s). Toch monitoren zij de performance nauwelijks. En als ze het al doen, dan gebruiken ze vrijwel altijd de verkeerde cijfers, namelijk gemiddelden die niets zeggen over de ervaring van een individuele klant. De enige manier om écht tot in detail te weten wat er gebeurt, is het analyseren van logdata. AccorHotels en investeringsbank Charles Schwab laten zien dat dit eenvoudiger is dan menigeen denkt.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven