Topic: Customer Experience
NMBS zet reis naar klantgerichtheid in
  • 04 juli 2017
  • Redactie

NMBS zet reis naar klantgerichtheid in

Net als NS in Nederland heeft ook het Belgische spoorwegbedrijf NMBS een monopoliepositie. Dat leidde tot een vrij gesloten cultuur en een sterke focus op de eigen processen. Vier jaar geleden keerde het tij en werd een strategie ingezet waarbij de klant centraal staat. Daarmee zijn echter nog niet alle processen daadwerkelijk klantgericht geworden. “In ons eigen Station Klant-Centraal maken we alle initiatieven zoveel mogelijk meetbaar.”

Eigenzinnig Vente-Exclusive.com doet 'alles voor de klant'
  • 04 juli 2017
  • Redactie

Eigenzinnig Vente-Exclusive.com doet 'alles voor de klant'

Vente-Exclusive.com mag dan naar eigen zeggen geen klassieke webshop zijn, het neemt niet weg dat de van origine Belgische e-commercespeler jaren achtereen een BeCommerce Award in de wacht wist te slepen. Waaronder de hoofdprijs in 2016, de overall titel ‘Beste webwinkel van België’. Het platform dat in de Benelux inmiddels meer dan 5 miljoen leden telt, dankt dit succes voor een groot deel aan het zware gewicht dat de organisatie aan customer centricity hangt. “Wij dompelen ons echt onder in de wereld van onze klanten.”

VAB wint klant­vertrouwen via sms-systeem
  • 04 juli 2017
  • Redactie

VAB wint klant­vertrouwen via sms-systeem

Wie bij onze Zuiderburen een auto bezit, kan bijna niet om VAB heen. De Belgische evenknie van de ANWB in Nederland biedt een breed palet aan mobiliteitsproducten, waarvan de wegenwachtservice wellicht het bekendst is. Vanuit de Alarmcentrale wordt al het bijbehorende klantcontact afgehandeld. Manager Micheline Cerpentier legt uit hoe ze met een eenvoudig maar doeltreffend sms-systeem ontevreden klanten snel in het vizier krijgen en zo problemen vlot weten op te lossen.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven