Topic: Customer Service Management
KLM wil klantverwachting overtreffen
  • 18 april 2017
  • Redactie

KLM wil klantverwachting overtreffen

Air France-KLM probeert zich al jaren te onderscheiden met een customer intimacy-strategie. Aan de voorkant lukt dat ook goed, denk maar aan de vele initiatieven op social media vlak. Maar aan de achterkant beschikt de luchtvaartmaatschappij nog altijd niet over een 360 klantbeeld omdat data versnipperd is over vele verschillende systemen. Dat leidt er bijvoorbeeld toe dat klanten via verschillende kanalen verschillende informatie krijgen. Aan die situatie komt binnenkort een eind nu het bedrijf een eigen big data platform ontwikkelt voor klantdata. Wat betekent dit voor de customer journey?

Fast forward: Klantenservice in 2027
  • 12 april 2017
  • Ernst Kruize

Fast forward: Klantenservice in 2027

Het zijn fascinerende tijden op het gebied van klantinteractie. Nieuwe contactkanalen volgen elkaar sneller op dan ooit, selfservice krijgt serieus vorm en kunstmatige intelligentie begint menselijke interactie daadwerkelijk te ondersteunen. Maar er is meer dan alleen technologie. Sterker nog: te veel focus op bits & bytes maakt dat we uit het oog verliezen dat customer service óók inhoudelijk fundamenteel verandert. De door de Klantenservice Federatie (KSF) ingestelde Innovation Board verkent op een breed terrein de toekomst van ons vakgebied. Via een serie blogs maken we jullie deelgenoot van onze ontdekkingsreis.

Belastingtelefoon - Burger gaat massaal bellen
  • 01 maart 2017
  • Redactie

Belastingtelefoon - Burger gaat massaal bellen

Klantinteractie & -Services. Dat is de naam van de dienst waarin de Belastingtelefoon is ondergebracht, samen met de website van de Belastingdienst en webcaretechnieken als Twitter, Facebook en Instagram. Dit artikel focust op de Belastingtelefoon, waar vanaf 1 maart tot eind april bijna 1.300 seats met meer dan 2.000 informanten zijn gevuld. CustomerFirst spreekt met directeur Albert van der Meer en teamleider Guus Walravens.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven