Topic: Compliance
Privacy struikelblok bij klantcontact
  • 07 september 2016
  • Redactie

Privacy struikelblok bij klantcontact

Digitalisering zorgt ervoor dat organisaties 24/7, cross-mediaal, via tekst, geluid en beeld met klanten kunnen communiceren. Een doordachte klantcontactstrategie kan daarbij de gunst van de consument opleveren. Bedrijven denken echter nauwelijks na over wat de inzet van bijvoorbeeld social media, instant messaging en video betekent voor de privacy van hun klanten. En dat zouden ze wel moeten doen, want privacyschendingen kunnen hen duur komen te staan.

DDMA hamert op belang zelfregulering
  • 28 januari 2016
  • Redactie

DDMA hamert op belang zelfregulering

‘Bedrijven willen weten hoe zij consumenten mogen bereiken. Bij elk technologisch stapje, bijvoorbeeld de integratie van WhatsApp voor het servicen van klanten, vragen organisaties zich nu af wat wel en niet mag. Onzekerheid is een barrière voor vooruitgang en privacy compliance’, benadrukt Diana Janssen, directeur DDMA en voorzitter van de Europese FEDMA. Vandaag spreekt zij in Brussel op de Dag van de Privacy over de noodzaak tot zelfregulering voor het bedrijfsleven.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven