Topic: Compliance
Privacy is blinde vlek bij klantcontact
  • 30 januari 2018
  • Redactie

Privacy is blinde vlek bij klantcontact

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) moet mei van dit jaar door alle organisaties zijn geïmplementeerd in de bedrijfsvoering. “Dat betekent dat organisaties ook beleid moeten hebben geformuleerd over de inzet van social media, instant messaging en video en wat dit betekent voor de privacy van hun klanten. Maar dit is vaak geen onderdeel van de implementatie”, zegt Jitty van Doodewaerd, senior privacy consultant bij DMCC.

Privacy struikelblok bij klantcontact
  • 07 september 2016
  • Redactie

Privacy struikelblok bij klantcontact

Digitalisering zorgt ervoor dat organisaties 24/7, cross-mediaal, via tekst, geluid en beeld met klanten kunnen communiceren. Een doordachte klantcontactstrategie kan daarbij de gunst van de consument opleveren. Bedrijven denken echter nauwelijks na over wat de inzet van bijvoorbeeld social media, instant messaging en video betekent voor de privacy van hun klanten. En dat zouden ze wel moeten doen, want privacyschendingen kunnen hen duur komen te staan.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven