Topic: Strategie
Hoe worden de robot en jij de beste collega’s?
  • 15 december 2017
  • Gastauteur

Hoe worden de robot en jij de beste collega’s?

Artificiële intelligentie is, zoals de naam al zegt, kunstmatig. Hoewel door mensen bedacht is er niets menselijks aan. Tenminste, dat gold misschien tot voor enkele jaren terug. Vandaag de dag heeft kunstmatige intelligentie niet alleen al veel meer vaardigheden van de mens overgenomen, zoals zelflerend vermogen, antwoorden geven op vragen, gesprekken voeren en zelfs autorijden, het heeft ook al veel meer de uiterlijke kenmerken van een mens. Waar de scheidslijn tussen mens en machine ligt, is moeilijk te zeggen. Feit is dat de intelligentiemachine onze nieuwe collega wordt. Een collega waarmee we moeten samenwerken en die we dus maar beter te vriend kunnen houden, zodat we er zelf ons voordeel mee kunnen doen.

Maak privacy minder zwart-wit!
  • 13 december 2017
  • Niels Berndsen

Maak privacy minder zwart-wit!

Noem het woord ‘privacy’ en de (angstige) meningen vliegen je om de oren tegenwoordig. In klantbeleving geldt dat al helemaal. Van alom tegenwoordige social media en zoekmachines waar jij zelf het product bent tot de nieuwe EU privacywet: aan de discussie is niet te ontsnappen. Je vindt nieuwe technologie doodeng of je geeft met liefde je hele hebben en houden aan Google zodat je efficiënt verder leeft. Er zit in het debat nog weinig tussenin. Dat is jammer en kan anders.

Steven Van Belleghem: 'AI laat menselijke vaardigheden beter tot hun recht komen'
  • 12 december 2017
  • Redactie

Steven Van Belleghem: 'AI laat menselijke vaardigheden beter tot hun recht komen'

Inmiddels erkent haast iedereen de disruptieve kracht van kunstmatige intelligentie. Alleen vragen legio bedrijven zich nog steeds af hoe ze de technologie in hun voordeel laten werken als middel voor klantenbinding. Technologieondernemer Steven Van Belleghem heeft het daar uitvoerig over in zijn nieuwste boek ‘Customers The Day After Tomorrow’. Tijd om eens bij hem te luisteren hoe de vork precies in de steel zit.

De connected car als symbiose tussen mens en machine
  • 12 december 2017
  • Redactie

De connected car als symbiose tussen mens en machine

De automobielindustrie vernieuwt continu. Zelfrijdende auto’s spreken het meest tot de verbeelding, maar veel bereikbaarder is de auto die ons via de cloud verbindt met de wereld om ons heen. Wat staat ons als automobilisten te wachten en hoe kunnen we daar zo veilig mogelijk mee omgaan? CustomerFirst sprak onlangs met Geert-Jan Kruijff, director Technical Product Management bij Nuance Mobility, over de toekomst van de connected car.

RobotFirst #10 - Gespreksstarters
  • 28 november 2017
  • Redactie

RobotFirst #10 - Gespreksstarters

‘Conversational design’, ‘virtual assistants’, ‘voice user interfaces’ (VUI); het zijn mooie termen waarmee Silicon Valley ons wil overtuigen van de volgende technologische trend. Maar hoeveel praten we eigenlijk tegen onze digitale apparaten? Wat kunnen we verwachten van de opkomst van spraakinterfaces? En hoe kunnen we er zelf mee aan de slag? Ik verklap alvast een belangrijk onderdeel dat antwoord geeft op deze vragen: bij spraakinterfaces lijkt alles te draaien om taken.

BrainFirst #7 - Waarom het klantperspectief leidend moet zijn
  • 22 november 2017
  • Redactie

BrainFirst #7 - Waarom het klantperspectief leidend moet zijn

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Roeland Dietvorst, scientific director Alpha.One.

Klantreis leidend voor modebedrijven
  • 08 november 2017
  • Redactie

Klantreis leidend voor modebedrijven

Als er één supplychain bekend staat om zijn snelle aanpassing aan een nieuwe werkelijkheid, dan is het wel die van de mode. Nog niet zo lang geleden voerden winkels twee collecties per jaar, met in het voor- en najaar nog wat aanvullingen op het gebied van ‘in between seasons’. Die tijd is voorbij. Collecties wisselen snel, winkels worden steeds vaker bevoorraad. Maar om te overleven zullen zowel de grote modemerken als de retailers de tot nu toe aanbodgestuurde keten moeten omdraaien. Een kijkje achter de schermen met supplychainspecialist Frank Huele.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven