Topic: Strategie
Supergastvrij: vermenigvuldigen door te delen
  • 08 februari 2017
  • Paul Iske

Supergastvrij: vermenigvuldigen door te delen

Veel organisaties streven ernaar de klant centraal te stellen en doen hun best een aantrekkelijke omgeving te creëren waarin de klant het erg naar z’n zin heeft. Uiteindelijk is dit echter helemaal niet wat de klant zoekt. Die heeft zijn eigen wereld en wil dat de aanbieder met zijn diensten en producten in die wereld past. Dat is een verschuiving van perspectief en dan zien we nieuwe mogelijkheden voor waardecreatie. Zoals het combineren van activiteiten en diensten. Een gast wil bijvoorbeeld een hotel, een evenement bezoeken, ergens lunchen of dineren, vervoerd worden, et cetera. Vaak komt dit neer op het boeken van allerlei dingen afzonderlijk; puzzelwerk waarbij activiteiten niet altijd te combineren zijn, omdat aanvangs- en stoptijden niet op elkaar aansluiten.

Drie belangrijke big data bronnen
  • 17 januari 2017
  • Gastauteur

Drie belangrijke big data bronnen

Retailers lopen al jaren voorop als het gaat om het verzamelen van klantinformatie. Denk maar aan loyaliteitskaarten. Ze hebben eigenlijk weinig met loyaliteit te maken, maar zorgen vooral voor een grote bron aan informatie. Toch kunnen retailers (en andere bedrijven) nog veel meer profiteren van hun big data. Het retaillandschap is veranderd en gegevens uit loyaliteitsprogramma’s vormen slechts een klein stukje van een veel grotere business intelligence-puzzel. Met big data analytics leggen retailers alle puzzelstukjes in elkaar en doen ze concrete inzichten op.

Pygmalion Effect
  • 25 november 2016
  • Marco Houthuijzen

Pygmalion Effect

In de Griekse mythologie was Pygmalion de Cypriotische prins die besloot om vrijgezel te blijven om de doodeenvoudige reden dat vrouwen in die tijd (in zijn ogen) nogal zondig waren. Als niet onverdienstelijk beeldhouwer besloot hij in marmer zijn droomvrouw te maken: Galatea. Hij werd verliefd op haar schoonheid en overlaadde het beeld met cadeaus. Het marmer bleef koud. Tijdens een feest ter ere van de godin Aphrodite bad Pygmalion aan het altaar om een vrouw. Toen hij thuiskwam en Galatea op de mond zoende, werd het marmer warm en zacht en kwam Galatea tot leven. Anders gezegd: wat je aandacht geeft, roeit.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven