Topic: Customer Service Management
Er is taart!
  • 13 maart 2015
  • Frank Rademakers

Er is taart!

De economie toont al enige tijd tekenen van herstel, maar er zijn nog steeds veel organisaties die het erg moeilijk hebben. Niet alleen de kleintjes. Daar liggen tal van oorzaken aan ten grondslag, maar één ding is zeker: binding met je klant is cruciaal. Een tevreden klant is niet voldoende. We hebben bij voorkeur een betrokken klant, die je ook nog eens feedback geeft hoe het beter kan. Want het kán altijd beter. Ook in tijden van jaarplannen en beoordelingen, maak ik daar graag even tijd voor.

34 - In the driver's seat
  • 05 maart 2015
  • De 50 Mooiste!

34 - In the driver's seat

Wist je dat 175 kilometer per uur rijden je zomaar 450 euro kan kosten? Er komt net een bekeuring binnen als we bij deze leasemaatschappij binnen zijn. Arval is in Nederland de nummer 4 in grootte, maar heeft de hoogste klantscores in deze branche. Voor Arval is goed letterlijk niet goed genoeg: ‘van goede naar excellente dienstverlening’ is het credo. We zijn benieuwd en gaan in gesprek met Matthijs Wouters, directeur operations, over de contacten met de klant en de berijders.

Waarom de ene klant  meer krijgt dan de ander
  • 02 maart 2015
  • Redactie

Waarom de ene klant meer krijgt dan de ander

Goed service design gaat uit van het perspectief van de klant. Dit denken vanuit de klant is noodzakelijk, maar is slechts de helft van het verhaal. Want nadat u klantvriendelijke diensten en producten heeft bedacht, dient u ook vast te stellen wat de waarde hiervan is voor uw organisatie. In de praktijk doen veel bedrijven dit niet, weet de Britse customer servicegoeroe Colin Shaw. Wel bedenken ze steeds nieuwe diensten en websites, in de hoop zoveel mogelijk klanten te behagen. De strategische keuzes blijven uit en zo ook de opbrengsten.

Investeer in digitale kanalen of mis de boot
  • 24 februari 2015
  • Redactie

Investeer in digitale kanalen of mis de boot

Organisaties die de komende twee jaar niet investeren in digitale kanalen voor klantinteractie – zoals webchat, social media, sms, smartphones, mobiele apps en video – lopen het risico dat klanten overstappen naar concurrenten die dit wel doen. De huidige revolutie op dit gebied dwingt organisaties om hun klantenservicestrategie aan te passen, of anders ten onder dreigen te gaan. Dit blijkt uit het jaarlijkse Global Contact Centre Benchmarking Report van Dimension Data.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven