Topic: Customer Service Management
Microsoft rukt op in Klantinteractiedomein
  • 15 december 2014
  • Redactie

Microsoft rukt op in Klantinteractiedomein

Met de release van CRM Dynamics 2015 opent Microsoft frontaal de aanval op grote concurrent Salesforce. De onlangs in Barcelona gehouden conferentie ‘Convergence’ maakt duidelijk dat de softwaregigant vol inzet op de ontwikkeling van een klantinteractieplatform waarmee organisaties hun omnichannelstrategie ten uitvoer kunnen brengen. Naast verbeterde CRM-software introduceert Microsoft functionaliteiten om marketing, verkoop en customer service beter te integreren. Ook wordt de scope verbreed met oplossingen op het gebied van onder meer social listening, business intelligence, kennismanagement en customer (self)service.

Basis op orde
  • 03 december 2014
  • Frank Rademakers

Basis op orde

De maanden oktober en november staan traditioneel bol van de klantbelevingsevents, branchemeetings, georganiseerde sitevisits en de door grote leveranciers georganiseerde relatiedagen. Keuzestress, waar ga je wel en niet naar toe? Ik vind het belangrijk om de blik ‘naar buiten te richten’ en open te staan voor nieuwe ontwikkelingen. Zo blijf ik een beetje snappen waarom we nu spreken over Customer Engagement, waar het tot voor kort ging om Customer Experience. En als ik één idee hoor dat ik zinvol en kansrijk acht om te testen of zelf toe te passen, is een bezoek aan zo’n event zinvol geweest.

Customer management, het is net een vak...
  • 19 november 2014
  • Eveline Erkelens

Customer management, het is net een vak...

Wat doet een ‘customer manager’? Deze vraag werd mij tot een aantal jaar terug met regelmaat gesteld. Customer managers hebben trouwens altijd al bestaan. Het waren de dienstverleners van iedere organisatie. Customer management (CM) stond als onderwerp vaak onderaan op de agenda. De wereld, onze wereld, was tot zo’n 6 jaar geleden een andere wereld. Wij wisten het belang van ons vakgebied goed te benoemen, de rest van de organisatie zag het niet zo. Organisaties creëerden een product of een merk met de bijpassende communicatie waarvan ZIJ dachten dat de klant het wel zou snappen.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven