Topic: Customer Service Management
Fast forward: Klantenservice in 2027
  • 12 april 2017
  • Ernst-Jan Kruize

Fast forward: Klantenservice in 2027

Het zijn fascinerende tijden op het gebied van klantinteractie. Nieuwe contactkanalen volgen elkaar sneller op dan ooit, selfservice krijgt serieus vorm en kunstmatige intelligentie begint menselijke interactie daadwerkelijk te ondersteunen. Maar er is meer dan alleen technologie. Sterker nog: te veel focus op bits & bytes maakt dat we uit het oog verliezen dat customer service óók inhoudelijk fundamenteel verandert. De door de Klantenservice Federatie (KSF) ingestelde Innovation Board verkent op een breed terrein de toekomst van ons vakgebied. Via een serie blogs maken we jullie deelgenoot van onze ontdekkingsreis.

Belastingtelefoon - Burger gaat massaal bellen
  • 01 maart 2017
  • Redactie

Belastingtelefoon - Burger gaat massaal bellen

Klantinteractie & -Services. Dat is de naam van de dienst waarin de Belastingtelefoon is ondergebracht, samen met de website van de Belastingdienst en webcaretechnieken als Twitter, Facebook en Instagram. Dit artikel focust op de Belastingtelefoon, waar vanaf 1 maart tot eind april bijna 1.300 seats met meer dan 2.000 informanten zijn gevuld. CustomerFirst spreekt met directeur Albert van der Meer en teamleider Guus Walravens.

Gezocht: Hartverwarmers
  • 31 januari 2017
  • Redactie

Gezocht: Hartverwarmers

Een ode aan alle mensen in de dienstverlening, zo omschrijft Luc van Bussel zijn recent verschenen managementroman ‘Gastgevers in Geluk’. In dit derde boek van zijn hand neemt de huidig ceo van Regardz Hospitality de lezer mee naar de nieuwe betekenis van gastgeverschap voor serviceorganisaties, tezamen met de introductie van nieuwe begrippen als bereikrijk, binnenvoelbaar, luistergevig, oplosselijk, verrasvast, verwenzaam en teruglustig. Op verzoek van CustomerFirst zet hij - in beknopte vorm - uiteen welke rol hartverwarmende hospitality inneemt in een digitale samenleving.

Kloppend Hart - Corendon
  • 31 januari 2017
  • Redactie

Kloppend Hart - Corendon

Corendon is een reisorganisatie met een eigen luchtvaartmaatschappij en hotelketen. “Wij werken lean en mean en zijn gewend om snel te schakelen”, schetst Kiki de Jong de dynamische cultuur. “Bij ons verandert voortdurend iets. Zo kan oprichter Atilay Uslu van de ene op de andere dag verkondigen dat we een nieuwe bestemming aanbieden.” De eerste man van Corendon begon zestien jaar terug via zijn shoarmazaak met de verkoop van vliegtickets naar Turkije. Inmiddels biedt het familiaire bedrijf veel meer aan, zoals Spanje, Griekenland en Bulgarije, maar ook Bali, Curaçao en Sri Lanka. Het bedrijf bezit twee airlines met in totaal 14 toestellen en diverse hotels en resorts.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven