Topic: Branchenieuws
Swisscom benut mogelijkheden AI in volle breedte
  • 30 oktober 2017
  • Redactie

Swisscom benut mogelijkheden AI in volle breedte

Het Zwitserse telecommunicatiebedrijf Swisscom zette de afgelopen flink in op kunstmatige intelligentie om klanten beter te kunnen helpen en gaat daar de komende jaren mee verder. Zo zijn twee systemen opgezet om klantverzoeken geautomatiseerd af te handelen, volgt er in 2018 een servicebot, is er Zwitserduitse stembediening voor televisies en worden klantenmails in de toekomst op woorden gescand zodat deze meteen bij de meest geschikte ontvanger aankomen.

Rotterdams ziekenhuis gebruikt VR bij traumaverwerking na ic-opname
  • 27 oktober 2017
  • Redactie

Rotterdams ziekenhuis gebruikt VR bij traumaverwerking na ic-opname

Franciscus Gasthuis & Vlietland in Rotterdam start komende maand met een onderzoek naar het gebruik van virtual reality (VR) bij de verwerking van trauma’s na opname op de intensive care. Zo’n 60 procent van de patiënten in vier Rotterdamse ziekenhuizen zou last hebben van dit Post Intensive Care Syndroom. Met een VR-bril kunnen zij hun opname herbeleven en zo hun ervaringen onder woorden brengen en een plek geven.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven