Topic: HRM
Vaarwel hiërarchie,  hallo verantwoordelijkheid!
  • 12 november 2014
  • Redactie

Vaarwel hiërarchie, hallo verantwoordelijkheid!

Een kerncompetentie voor organisaties is het vermogen zowel te kunnen binden als te kunnen boeien. Niet omdat het een garantie biedt dat de beste mensen altijd blijven, maar wel omdat dit het beste uit mensen haalt en leidt tot organisaties met de best passende mensen. Daar profiteren beide van. Inspireren, de missie van de organisatie helder uitdragen, voorbeeldgedrag tonen en verschillen tussen medewerkers erkennen. Kortom, ze binden en boeien. Welke tools zijn daarvoor voorhanden? Dit keer: de Ricardo Semler-mindset.

To train or not to train (part II) - Stop met trainen
  • 17 september 2014
  • Paul van Geldorp

To train or not to train (part II) - Stop met trainen

Arnoud Koek publiceerde kortgeleden op de Telecommerce-blog een artikel* met de veelzeggende titel 'To train or not to train - that’s the question'. Hij pleitte daarin voor een betere selectie aan de poort en meer aandacht voor soft skills. Natuurlijk hoopt hij – en ik met hem – op een goede discussie onder vakgenoten over het nut van trainingen voor klantenservicemedewerkers. Om met dat laatste te beginnen: laat ik eerst eens mijn eigen glazen ingooien. Ik bén trainer. En ik meld hier in deel II over 'To train or not to train': ze werken niet.

To train or not to train - That's the question
  • 02 september 2014
  • Gastauteur

To train or not to train - That's the question

Of een goede klantenservicemedewerker een aangeboren talent heeft? Daarover lopen de meningen in ons vakgebied nogal uiteen. Sommige mensen denken dat zo ongeveer iedereen op te leiden is tot goede klantenservicemedewerker. Anderen vinden dat de een van nature nu eenmaal meer empathie heeft dan de ander, en dat training daar slechts een bescheiden rol in kan spelen. Het is in ieder geval goed om hierover te discussiëren met vakgenoten, als je het mij vraagt. Kijk maar eens naar alle teleurstellende resultaten die organisaties vandaag de dag boeken met hun klantenservice.

Binden & boeien: gamification
  • 02 juni 2014
  • Redactie

Binden & boeien: gamification

Een kerncompetentie voor organisaties is het vermogen zowel te kunnen binden als te kunnen boeien. Niet omdat het een garantie biedt dat de beste mensen altijd blijven, maar wel omdat dit het beste uit mensen haalt en leidt tot organisaties met de best passende mensen. Daar profiteren beide van. Inspireren, de missie van de organisatie helder uitdragen, voorbeeldgedrag tonen en verschillen tussen medewerkers erkennen. Kortom, ze binden en boeien. Welke tools zijn daarvoor voorhanden? Dit keer: gamification. Momenteel uiterst populair.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven