Topic: Strategie
De drie voorwaarden voor een fantastische klantenservice
  • 25 september 2017
  • Gastauteur

De drie voorwaarden voor een fantastische klantenservice

Het is voor luchtvaartmaatschappijen niet bepaald een gemakkelijk jaar. Zowel de grote maatschappijen als de budget-marktspelers hebben te maken gehad met een stroom negatieve publiciteit in de pers rond de slechte behandeling van klanten en, meer recent, weigering om passagiers te compenseren* in het geval van vertragingen. Bij dit soort problemen is het makkelijk om het cabinepersoneel of boekingsagenten de schuld te geven. Maar de manier waarop een bedrijf de klantenservice aanpakt, hangt af van verschillende factoren.

BrainFirst #5 - Bewust keuzes maken is een illusie
  • 12 september 2017
  • Redactie

BrainFirst #5 - Bewust keuzes maken is een illusie

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Dick Swaab, Emeritus hoogleraar Neurobiologie (UvA) en teamleider Nederlands Herseninstituut KNAW.

Lessen in ‘klantgericht leiderschap’
  • 12 september 2017
  • Redactie

Lessen in ‘klantgericht leiderschap’

“80 procent van de ceo’s vindt dat ze een klantgericht bedrijf leiden, terwijl slechts 8 procent van de klanten het daarmee eens is.” Sydney Brouwer viel met de deur in huis bij de opening van de vijfde sessie van CX Circle, het klantbelevingsplatform dat hij samen met Olaf Ouwerkerk en Heike Faber oprichtte. Hoe je dat gat tussen ceo en klant kunt overbruggen, was het centrale thema tijdens de bijeenkomst in de theaterzaal van AFAS Software in Leusden. Zes sprekers gingen in op de vraag wat klantgericht leiderschap nou eigenlijk is. Twee van hun verhalen lichten we er uit.

Zo vinden jouw medewerkers de verbinding met de klant
  • 25 augustus 2017
  • Redactie

Zo vinden jouw medewerkers de verbinding met de klant

Bedrijven als Ikea, Disney en Apple begrijpen hoe belangrijk het is dat hun medewerkers een emotionele klik krijgen met hun klanten. Met gedragstraining kun je ervoor zorgen dat ze alles halen uit het klantcontact, wat een belangrijk onderdeel is van de zoektocht naar memorabele klantbelevingen. Het is misschien lastig om mensen aan te moedigen hun gedrag te veranderen. Daarom zet klantcontactadviseur John Aves op een rijtje welke gedachten achter dit soort trainingen schuilen.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven