Topic: Strategie
Klantfocus in het digitale tijdperk
  • 26 juli 2017
  • Redactie

Klantfocus in het digitale tijdperk

Het hebben van een consistent merkgeluid is niet eenvoudig. Zeker niet in het digitale tijdperk. De brede interacties die klanten hebben met een merk - van het online bekijken van een product tot het volgen van posts op Snapchat en het bellen naar de klantenservice - zorgen voor fragmentatie en maken het complexer voor merken om de connectie met consumenten aan te gaan. McKinsey komt tot vijf vragen die bedrijven zichzelf moeten stellen om te bepalen of ze de klant daadwerkelijk voorop stellen.

BrainFirst #4 - Mag ik uw aandacht?
  • 10 juli 2017
  • Redactie

BrainFirst #4 - Mag ik uw aandacht?

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Stefan van der Stigchel, universitair hoofddocent Experimentele Psychologie aan de Universiteit Utrecht.

Eigenzinnig Vente-Exclusive.com doet 'alles voor de klant'
  • 04 juli 2017
  • Redactie

Eigenzinnig Vente-Exclusive.com doet 'alles voor de klant'

Vente-Exclusive.com mag dan naar eigen zeggen geen klassieke webshop zijn, het neemt niet weg dat de van origine Belgische e-commercespeler jaren achtereen een BeCommerce Award in de wacht wist te slepen. Waaronder de hoofdprijs in 2016, de overall titel ‘Beste webwinkel van België’. Het platform dat in de Benelux inmiddels meer dan 5 miljoen leden telt, dankt dit succes voor een groot deel aan het zware gewicht dat de organisatie aan customer centricity hangt. “Wij dompelen ons echt onder in de wereld van onze klanten.”

Upgrade jouw klantcommunicatie
  • 27 juni 2017
  • Gastauteur

Upgrade jouw klantcommunicatie

Alles is continu in beweging. Dat weten we nu zo goed dat het zelfs cliché is om te zeggen. Technologische vooruitgang dendert voort met de snelheid van het licht en iedereen die achterblijft wordt opgezogen in het zwarte gat van de vergankelijkheid. Europa, Amerika en grote delen van Azië zijn aan het transformeren in kenniseconomieën. Nergens in onze geschiedenis hebben zoveel congressen, cursussen, trainingen en seminars plaatsgevonden als nu. Alles om up-to-speed te blijven met de laatste ontwikkelingen. Fenomenen als TED Talks, Big Think, Google Talks en Kahn-Academy verspreiden zich als bosbranden, allen erop gericht om mensen en organisaties in staat te stellen meer uit zichzelf te halen.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven