Topic: Strategie
De maakbare samenbeleving
  • 10 augustus 2016
  • Marco Houthuijzen

De maakbare samenbeleving

SPOILER ALERT. Op zichzelf zeggen wacht-, gespreks- en nawerktijden helemaal niets over het al dan niet succesvol zijn van een klantenservice. Net als de resultaten van klanttevredenheid- en medewerkertevredenheidonderzoeken en ziekteverzuimcijfers. De belangrijkste succesfactor van een klantenservice, is de wijze waarop de medewerkers betrokken worden bij en gewaardeerd worden door de organisatie. En die is zo goed als onmeetbaar (maar wel voelbaar!).

Tegenwind
  • 20 juli 2016
  • Jacqueline Plooij

Tegenwind

Ik ervaar het als een enorme luxe om op de fiets naar mijn werk te gaan. Over het viaduct, met uitzicht op een deprimerende file, ga ik de landelijke polder in met broedende vogels en een heerlijk weids uitzicht. Alleen die wind. Hoe het kan weet ik niet, maar zowel heen als terug, altijd die Hollandse tegenwind. Ik vind het niets om met het zweet op mijn voorhoofd op kantoor te verschijnen en daarom heb ik mijn degelijke fiets ingeruild voor een hippe e-bike. Althans ik ben in afwachting van. Mijn fiets is ergens tijdens het bezorgproces in een zwart gat verdwenen en vooralsnog kan niemand mij vertellen of en wanneer die in mijn bezit komt. 'In een verkeerde doos gestopt en bij iemand anders afgeleverd.'


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven