Topic: Strategie
Disruptieve vloedgolven spotten
  • 28 maart 2017
  • Redactie

Disruptieve vloedgolven spotten

Een ervaren surfer zoekt altijd naar een geweldige golf om te ‘pakken’. Gebruikmakend van al zijn zintuigen neemt hij alle informatie tot zich; hij snapt wanneer snel reageren geboden is, maar ook wanneer het tijd wordt om het water uit te gaan. Als je weet waar je op moet letten, dan kun je op zo’n zelfde wijze tevens een trend zien aankomen, of digitale disruptie. Zulke tekenen zijn er, verzekert Christian Kromme. In zijn spoedig te verschijnen boek ‘Humanification’ blikt de Nederlandse futurist uitgebreid vooruit op wat ons zoal op technologisch vlak te wachten staat. En da’s niet niks: virtuele butlers, 4D printing, robotchefs, bezorgdrones, virtuele projecties, et cetera. Virtueel uitgerust met een wetsuit en een plank springt CustomerFirst samen met hem het diepe in. Klaar voor wat (surf)lessen?

BrainFirst #1: MRI + EEG = neuromarketing
  • 28 maart 2017
  • Redactie

BrainFirst #1: MRI + EEG = neuromarketing

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Martin de Munnik, founding partner Neurensics en auteur van ‘De koopknop’.

Supergastvrij: vermenigvuldigen door te delen
  • 08 februari 2017
  • Paul Iske

Supergastvrij: vermenigvuldigen door te delen

Veel organisaties streven ernaar de klant centraal te stellen en doen hun best een aantrekkelijke omgeving te creëren waarin de klant het erg naar z’n zin heeft. Uiteindelijk is dit echter helemaal niet wat de klant zoekt. Die heeft zijn eigen wereld en wil dat de aanbieder met zijn diensten en producten in die wereld past. Dat is een verschuiving van perspectief en dan zien we nieuwe mogelijkheden voor waardecreatie. Zoals het combineren van activiteiten en diensten. Een gast wil bijvoorbeeld een hotel, een evenement bezoeken, ergens lunchen of dineren, vervoerd worden, et cetera. Vaak komt dit neer op het boeken van allerlei dingen afzonderlijk; puzzelwerk waarbij activiteiten niet altijd te combineren zijn, omdat aanvangs- en stoptijden niet op elkaar aansluiten.

Drie belangrijke big data bronnen
  • 17 januari 2017
  • Gastauteur

Drie belangrijke big data bronnen

Retailers lopen al jaren voorop als het gaat om het verzamelen van klantinformatie. Denk maar aan loyaliteitskaarten. Ze hebben eigenlijk weinig met loyaliteit te maken, maar zorgen vooral voor een grote bron aan informatie. Toch kunnen retailers (en andere bedrijven) nog veel meer profiteren van hun big data. Het retaillandschap is veranderd en gegevens uit loyaliteitsprogramma’s vormen slechts een klein stukje van een veel grotere business intelligence-puzzel. Met big data analytics leggen retailers alle puzzelstukjes in elkaar en doen ze concrete inzichten op.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven