Mobiel IVR omzeilen

Mobiel IVR omzeilen
  • 24 maart 2014
  • Redactie

Om te voorkomen dat de mobiele beller enkele stappen in een doorkiesmenu dient te doorlopen, bieden enkele telco’s, banken en verzekeraars Skip The Menu aan. Gebruik van deze app zou niet alleen tijd maar ook geld schelen.

Met SkipTheMenu krijgt de smartphonegebruiker een visueel menu voorgeschoteld om een keuze uit te maken. Circa veertig organisaties bieden de app momenteel aan, waaronder ABN AMRO, Ikea, Tele2 en Bol.com. De aanbieder stelt dat de appgebruiker op zijn of haar eigen tempo door de menu’s kan navigeren, wat bij de meeset IVR’s onmogelijk is. Dat kost geld. Gebruik van de app Skip The Menu voorkomt dat de klant belminuten verkwist, omdat de app fungeert als databank.
Heeft de mobiele beller eenmaal de goede keuze gemaakt, dan belt hij vervolgens via de standaard dialer. Volgens critici zijn de keuzemogelijkheden van de app bij sommige deelnemende organisaties te beperkt.

comments powered by Disqus