Consument houdt vast aan gedrukte reclamefolders

Consument houdt vast aan gedrukte reclamefolders
  • 10 juni 2014
  • Redactie

Nederlandse consumenten hebben een sterke voorkeur voor papieren reclamefolders om acties tot zich te nemen. Onderzoek van Gfk onder ruim 6.000 consumenten leert dat zo´n 11,5 miljoen Nederlanders gedrukte folders doorbladeren, terwijl 3,8 miljoen alleen digitale varianten bekijken.

Gfk, dat in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen onderzoek deed, stelt vast dat de papieren reclamefolder consumenten sneller tot een aankoop weet te verleiden. Bij de helft van de lezers gebeurt dit weleens, terwijl dit percentage bij digitale folders op 36 procent ligt. Vijftig procent van de ondervraagde respondenten vindt het doorbladeren van actiefolders een ontspannende bezigheid. Digitale folders worden vooral gebruikt om producten te vergelijken.

Uit de NOM Folder Monitor 2014, die voor het eerst is uitgebracht, blijkt verder dat vier op de vijf Nederlanders graag een folder in de brievenbus krijgen. Nagenoeg een derde leest alleen digitale folders, een kwart doet allebei. Gemiddeld besteden consumenten wekelijks 17 minuten aan het doorspitten van de reclam eblaadjes.
 

comments powered by Disqus