Bol.com neemt klantenservice verkooppartners over

Bol.com neemt klantenservice verkooppartners over
  • 22 januari 2015
  • Redactie

Bol.com ontwikkelt een logistieke service voor zakelijke verkooppartners. Met ‘Logistiek via bol.com’ kunnen ondernemers hun totale fulfilment uitbesteden voor de orders die zij via de betreffende webshop ontvangen.

Naast de orderverwerking en betaling neemt de online retailer eveneens de klantenservice, de retourafhandeling, de in- en opslag en het verpakken en verzenden over van de verkooppartner. Volgens bol.com helpt deze ontwikkeling partners om hun online verkoop via bol.com verder te verbeteren, maar biedt het daarnaast ook voordelen voor consumenten. Te denken valt aan 24 uur per dag klantenservice en dertig dagen bedenktijd.

Begin 2016 breed aanbieden
‘Logistiek vormt voor veel bedrijven een drempel om te kunnen voldoen aan de alsmaar groeiende verwachtingen die consumenten hebben door continue ontwikkelingen in de markt. Goede logistiek vergt expertise en vaak hoge investeringen. Wij krijgen dan ook regelmatig de vraag van verkooppartners of wij hen logistieke ondersteuning kunnen bieden’, aldus Michel Schaeffer, marketingdirecteur bol.com.

Gebruikers van ‘Logistiek via bol.com’ krijgt voor hun voorraad een plekje in het logistiek centrum van de grote e-commerce speler. Bestelde artikelen worden volledig opgenomen in het reguliere distributieproces, waarna artikelen snel kunnen worden bezorgd bij de klant thuis of bij een afhaalpunt in een Albert Heijn of Etos-winkel. Bol.com start zijn nieuwe service spoedig met een geselecteerd aantal verkooppartners. Naar verwachting wordt het begin 2016 breed aangeboden in Nederland en België.

comments powered by Disqus