Oxxio wint Dutch Interactive Award 2015

Oxxio wint Dutch Interactive Award 2015
  • 26 mei 2015
  • Redactie

De Oxxio App voor (niet-)klanten is pas in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards 2015 in Krasnapolsky. Een ‘gedurfde stap in de benadering van de business’, oordeelde de jury. De applicatie van het energiebedrijf won in de categorie ‘Tools’.

Oxxio is uitermate trots op deze award, laat manager E-Business Joos Luteijn weten. ‘De concurrentie was groot; één voor één sterke tools. Met onze app bewijzen we de waarde van inzicht in je energieverbruik voor iedere consument in Nederland.’ De andere kanshebbers in deze categorie, waren de Operation New Dawn app van het Nationaal Militair Museum, de Delirium Experience va IJsfontein, Mensajes Ocultos Beneficios Visibles van Endeavour Media en een digitale leeromgeving voor het voortgezet onderwijs van Makerstreet.

Gedurfd
De betreffende applicatie is circa een half jaar geleden beschikbaar gesteld voor zowel klanten als niet-klanten met een traditionele meter. 150.000 huishoudens maken er inmiddels gebruik van. De DIA-jury over de winnende case van Oxxio: ‘Een gedurfde stap in de benadering van de business. Design, concept en strategie zijn zeer goed. Het openstellen van het platform is een briljante beslissing.’

In totaal zijn veertien Dutch Interactive Awards uitgedeeld. Bekijk op deze plek wie de andere prijswinnaars van dit jaar zijn.

comments powered by Disqus