YoungCapital noteert 60% omzetgroei

YoungCapital noteert 60% omzetgroei
  • 31 januari 2017
  • Redactie

Uitzendorganisatie YoungCapital boekte in 2016 een recordomzet van € 203 miljoen, een stijging van bijna zestig procent. Dat maakt de uitzender vandaag bekend. In totaal vonden afgelopen jaar 31.000 studenten, starters en jonge professionals werk via het bedrijf.

YoungCapital groeit voor het zesde jaar op rij sterker dan de markt. De totale omzet van de Nederlandse uitzendmarkt steeg in 2016 met 9 procent. ‘Het doel van 40 procent omzetgroei dat wij onszelf begin vorig jaar stelden, was al erg ambitieus. En het behaalde resultaat is bijna absurd’, aldus ceo Ineke Kooistra. ‘Het is fantastisch dat wij 29 procent meer mensen aan werk konden helpen dan vorig jaar. De toename in de vraag naar jong talent is enorm. Bedrijven hebben de toegevoegde waarde van digital natives eindelijk scherp op het netvlies. En terecht, want jongeren jagen vernieuwing aan, dat zien wij elke dag.’


Onboarding
Het bedrijf groeide afgelopen jaar van 345 naar 788 medewerkers. Deze groei zet ook in 2017 door, stelt Kooistra. ‘Met zo’n grote groep nieuwe gezichten is het belangrijk dat de ‘onboarding experience’, het inwerktraject voor nieuwe medewerkers, veel aandacht krijgt. Speciale trainingsdagen, online cursussen en een onboarding-app zorgen ervoor dat onze medewerkers zich snel thuis voelen. Die investering in nieuwe medewerkers betaalt zich terug in een hoge betrokkenheid én productiviteit.’

Duitsland
YoungCapital wil internationaal nog verder uitbreiden. Momenteel is het bedrijf online actief in acht Europese landen, met vestigingen in Nederland en Duitsland. ‘Op de Duitse markt hebben we met onze nuchtere, Hollandse aanpak goede kandidaten en mooie klanten aan ons weten te binden. Die successen breiden we graag verder uit’, aldus Kooistra. ‘Daarnaast willen we via ons label StudentJob International onze recruitmenttak ook uitbouwen in de rest van Europa.’

Traineeships
Voor 2017 mikt de uitzender op een omzet van € 295 miljoen, een groei van 45 procent ten opzichte van 2016. Die stijging moet onder meer komen uit de uitbreiding van het klantenportfolio en de lancering van nieuwe businesslijnen. Zo lanceert YoungCapital dit jaar meer traineeships onder haar Professionals-label. Kooistra: ‘We willen jongeren een persoonlijk ontwikkeltraject aanbieden zodat hun vaardigheden aansluiten op de behoeften van werkgevers zodra ze de arbeidsmarkt betreden.’

comments powered by Disqus