'Bedrijven die hun klant benadelen, kunnen hun borst natmaken'

'Bedrijven die hun klant benadelen, kunnen hun borst natmaken'
  • 11 juli 2018
  • Redactie

Non-profitorganisaties ConsumentenClaim en de Consumentenbond gaan samenwerken om de belangen van consumenten nog beter te behartigen. Het genootschap richt hiervoor de Consumentenbond Claimservice op om de strijd aan te gaan met banken, verzekeraars en multinationals die consumenten benadelen.

De Consumentenbond bericht dat het bedrijf begint met de claims van woekerpolissen, telecomproviders en beeldbuisfabrikanten. De claimservice biedt de consumenten een ‘no cure, no pay’-garantie; gratis aanmelden is dus mogelijk.
Doel van de samenwerking is om het voor consumenten eenvoudiger te maken om hun recht te halen, wat tot dusver nog lastig én duur was voor individuele gedupeerden. ‘Door je bij ons aan te sluiten, sta je sterker en ligt compensatie binnen handbereik. Bedrijven die hun klant benadelen, kunnen hun borst natmaken', licht directeur van de Consumentenbond, Bart Combée, toe.

Machtsblok
Stef Smit zal de functie van directeur vervullen binnen de nieuwbakken organisatie. De oprichting daarvan vindt hij een logische stap. ‘De Consumentenbond is de grootste algemene belangenbehartiger van consumenten in Nederland. Samen vormen we een machtsblok waar onze opponenten rekening mee moeten houden. Door het voeren van procedures gaan we de strijd aan met bedrijven die hun klant in de kou laten staan.’

comments powered by Disqus