Gastbeleving centraal in eerste SmartHotel
Louvre Hotels Group opent over enkele weken in Shanghai zijn eerste SmartHotel. In dit nieuwe hotelconcept ‘worden de nieuwste technologieën subtiel geïntegreerd in een compleet herziene gastbeleving’.
Zowel de tuin, lounge, terras als het restaurant bevatten, vrijwel onzichtbaar, allerlei technologieën die inspelen op de behoeften van gasten. Bij aankomst kunnen gasten rekenen op een geautomatiseerde check-in, krijgen ze de hotelkamersleutel op hun mobiele telefoon en zorgt een robot ervoor dat contact met hotelpersoneel op elk moment van de dag mogelijk is. In het restaurant bestaat de technologie uit een QR-code waarmee gasten kunnen bestellen en de rekening kunnen betalen of splitsen. Gasten kunnen bovendien hun koffie personaliseren middels een ‘schuimprinter’ die een cappuccino voorziet van elke gewenste afbeelding.
Lift met gezichtsherkenning
‘Om creativiteit en interactie tussen gasten te stimuleren’, is het hotel ontworpen rondom een open aula in de lobby met een groot interactief scherm. In deze ruimte kunnen gasten desgewenst samenwerken, een film kijken of een videogame spelen. De lift werkt op gezichtsherkenning, zodat de toegang tot elke verdieping veilig is. In de hotelkamers doet een robot dienst als persoonlijke assistent, die bijvoorbeeld de helderheid van beeld- en audioapparaten afstemt en de kwaliteit van de lucht aanpast door middel van zuiverende technologie.
Zie hieronder een impressie van het SmartHotel:
- robot
- Shanghai
- gastinteractie
- gezichtsherkenning
- technologie
- Louvre Hotels Group
- gastbeleving
- SmartHotel