Eindhoven crasht in ranking

Eindhoven crasht in ranking
  • 13 mei 2019

Het Brabantse Eindhoven Airport eindigt als één van de minst klantvriendelijke vliegvelden ter wereld onderaan de ranglijst van AirHelp. Het vliegveld is voornamelijk afgerekend op het gebrek aan punctualiteit.

Airhelp vergeleek voor de ranking 132 luchthavens op basis van punctualiteit in aankomst- en vertrektijden, eet- en winkelgelegenheden en servicekwaliteit. Van al deze vluchthavens eindigt Eindhoven Airport op de 130ste plaats. De internationale luchthaven van Koeweit en vliegveld Lisbon Portela in Portugal zijn beoordeeld als minder klantvriendelijk. Het tijdig vertrekken en aankomen van de vliegtuigen geldt voor Airhelp als de belangrijkste factor: dit rapportcijfer telt voor 60 procent mee voor het uiteindelijke cijfer. Eindhoven Airport scoort een 4,9 op punctualiteit en eindigt met een rapportcijfer van 5,92 op een schaal van 10. Schiphol behoort met de 68ste plek op de lijst bij de middenmoot. Ook voor de Amsterdamse luchthaven is punctualiteit het grootste struikelblok.

De vliegvelden die het beste uit de bus komen, zijn Hamad International Airport (Qatar), Haneda (Tokio) en Athene Attica (Griekenland). Voor de ranglijst van luchtvaartmaatschappijen wegen punctualiteit, claimverwerking en servicekwaliteit even zwaar mee. Voor deze ranking weten Qatar Airways, American Airlines en Aeromexico de top te domineren. KLM eindigt op de 12e plaats.

Meer weten over AirHelp? In het meinummer van het CustomerFirst magazine vind je een interview met de organisatie over het gebruik van robot Lara. Op 24 mei valt-ie op de mat.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link