Nike meet klant AR aan

Nike meet klant AR aan
  • 14 mei 2019
  • Redactie

Sport- en sneakermerk Nike wil de customer journey beter laten verlopen en is hierom bezig met de uitrol van een nieuwe klantoplossing: AR. Mochten klanten er bij het online bestellen van een nieuwe schoen niet uitkomen wat hun maat is, dan is daar augmented reality.

Nike introduceert een functie in de eigen applicatie waarmee de klant zijn of haar voeten kan scannen: Nike Fit. Na de voetscan bepaalt het systeem welke schoenmaat het beste werkt. Een ontwikkeling die naar eigen zeggen aansluit op de consumentenmarkt, aangezien klanten steeds vaker online hun aankopen doen. Tevens wil het bedrijf met de uitrol van AI het aantal retouren verminderen. ‘Nike Fit is een innovatie oplossing én heeft een primeur in de industrie. Met behulp van slimme technologie zorgen we er massaal voor dat wrijving in de customer journey oplost.’

Schoenbeleving
Het schoenenmerk schat dat 60 procent van de consumenten in de verkeerde maat schoen rondloopt. Het uiteindelijke doel is om een frictieloze en gepersonaliseerde schoenbeleving te bieden. ‘Op de korte termijn zal Nike Fit de manier verbeteren waarop Nike schoenen ontwerpt, produceert en verkoopt - producten die beter zijn afgestemd op de behoeften van de consument’, aldus Nike.

comments powered by Disqus