ING & ABN Amro missen doel

ING & ABN Amro missen doel
  • 17 juni 2019

Bijna een kwart van de ABN Amro- en ING-klanten geeft de bank een onvoldoende op het gebied van klantgerichtheid. Volgens de Consumentenbond springt Knab er in positieve zin uit: iedere ondervraagde klant beoordeelt de klantenservice met een voldoende.

De Consumentenbond ondervroeg circa 14.000 consumenten om hun bankervaring. De respondenten werden gevraagd aan te geven hoe tevreden ze waren over de services, kosten, persoonlijk contact en mobiel bankieren. Het grootste pijnpunt onder de panelleden blijkt de hoge kosten: 1 op de 3 klanten van de Rabobank, ABN-AMRO en ING is hier ontevreden over. Respondenten vinden het voornamelijk vervelend dat deze kosten blijven stijgen en ze tegelijkertijd steeds meer aan hun lot worden overgelaten.

Mobiele UX
De tevredenheid van consumenten over mobiel bankieren ligt volgens de vereniging hoog: 94% is positief over de gebruikerservaring. Ook op dit gebied scoort ING lager dan haar concullega’s. ING-klanten moeten betaalopdrachten bevestigen met de app, in plaats van met een TAN-code. Panelleden hebben hierdoor het gevoel dat de bank hen dwingt om mobiel te bankieren.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link