Flexplek valt door de mand

Flexplek valt door de mand
  • 3 maart 2020
  • Redactie

Het nut van de flexplek blijkt overschat: meer dan tweederde van de Nederlanders concentreert zich slecht en is daarmee minder productief op een flexplek dan op een vaste plek.

PEAK-IT bevroeg ruim duizend Nederlandse medewerkers die in loondienst zijn voor minimaal 32 uur en regelmatig op kantoor te vinden zijn. Hieruit blijkt dat 7 op de 10 respondenten niet tevreden is met een flexplek: men blijkt met name behoefte te hebben aan vastigheid op kantoor. Een derde van de medewerkers kan zich slecht concentreren door geluidsoverlast.

Helpdesk
33% van de ondervraagde werknemers ervaart een gebrek aan goede IT-voorzieningen als een storingsfactor op het kantoor. De dienstverlening op dit vlak kan ook beter: meer dan een kwart van de Nederlanders die werkzaam zijn bij financiële dienstverleners is ontevreden over de service van de helpdesk.

9 tot 5
Problemen omtrent flex kwamen al eerder aan het licht. Uit recent onderzoek blijkt dat flexwerkers die 24/7 bereikbaar zijn voor de werk- of opdrachtgever minder gelukkig zijn. ‘Omdat er zoveel flexibiliteit wordt gevraagd vloeien werk en privé steeds vaker in elkaar over, wat kan leiden tot irritatie en stress. Duidelijke afspraken maken over flexibel werken en tijden van bereikbaarheid, is cruciaal.’

comments powered by Disqus