Douwe Egberts biedt loyale klant verdieping spaarprogramma

Douwe Egberts biedt loyale klant verdieping spaarprogramma
  • 17 maart 2021
  • Peter van Woensel Kooy

Meer dan ooit hebben mensen behoefte aan verbinding met elkaar, signaleert Douwe Egberts. Daarom presenteert het merk aan klanten nu een impactvolle aanvulling op het oudste en meest bekende spaarprogramma van Nederland.

Binnen het D.E Spaarprogramma is het nu mogelijk om, naast het sparen voor mooie geschenken, de gespaarde waardepunten van de koffie- en theeverpakkingen te schenken aan een goed doel. Ellen van der Linde, marketingmanager Douwe Egberts bij Jacobs Douwe Egberts JDE Nederland: 'Samen zijn met elkaar, dat is één van de dingen die we het meest missen in deze coronatijd. Om maatschappelijke initiatieven die inhaken op die verbinding te kunnen ondersteunen, hebben Nederlanders nu de mogelijkheid om binnen ons succesvolle spaarprogramma ook te sparen voor het goede doel. Dit initiatief sluit naadloos aan op onze wens om mensen dichter bij elkaar te brengen.'

‘Gevonden geld’ 
Het spaarprogramma van Douwe Egberts is nog altijd springlevend meldt het merk: bijna 60% van de Nederlandse huishoudens doet er aan mee. Dat betekent dat in de rommellaatjes van 4,5 miljoen huishoudens honderden waardepunten liggen. Door het vele thuiswerken geven Nederlanders bovendien aan vaker (17%*) koffie en thee thuis te drinken, dus zouden er in theorie ook meer verpakkingen met waardepunten in de keukenkastjes moeten liggen. Toch verdwijnen ook regelmatig lege koffie- en theeverpakkingen met waardepunten in de prullenbak. Dit ‘gevonden geld’ kan nu laagdrempelig geschonken worden aan goede doelen. De waardepunten zijn te vinden op meer dan 165 verschillende producten van Douwe Egberts, Senseo en Pickwick.

D.E verhoogt waarde met 20%
Douwe Egberts heeft binnen het spaarprogramma projecten voor klanten geselecteerd bij vier goede doelen:
1. het Maatjesproject van het Oranje Fonds, koffiepakken 
2. Aroma Rood voor Voedselbanken Nederland, 
3. de Heppie Tour van Stichting Het Vergeten Kind; en
4. de Zilverlijn van het Nationaal Ouderenfonds.
Spaarders kunnen zelf kiezen aan welk van de vier goede doelen ze willen schenken. 

Ellen geeft aan: 'We hebben projecten geselecteerd waarbij ‘mensen met elkaar verbinden’ centraal staat. Dit is al jaren onze missie en we hebben daarvoor ook al diverse initiatieven ontwikkeld. Denk onder meer aan de succesvolle Burendag in samenwerking met het Oranje Fonds (sinds 2008). Om echt een verschil te kunnen maken voor de goede doelen, verhogen we binnen het spaarprogramma de waarde van de geschonken punten met 20%.'

De vier goede doelen
Het Maatjesproject van het Oranje Fonds. Directeur Sandra Jetten: ‘Met deze campagne zoeken wij vrijwilligers die maatje willen worden voor iemand die om welke reden dan ook een steuntje in de rug nodig heeft. We weten dat minstens 38.000 mensen in ons land wachten op een maatje, die wat tijd en aandacht voor ze heeft. En door de coronacrisis nemen de aantallen toe. Dat we nu via spaarders van 
D.E waardepunten financiële ondersteuning kunnen krijgen, is echt fantastisch. Zo kunnen we nog meer maatjes werven.’

Bestuurslid Communicatie Pien de Ruig van Voedselbanken Nederland vertelt Customer First: ‘Wij hebben een lange en fijne samenwerking met Douwe Egberts. Door onderdeel te zijn van het D.E. Spaarprogramma kunnen we hopelijk nog meer klanten van onze voedselbanken blij maken met Aroma Rood koffie. Zo kunnen ook mensen die het niet breed hebben, genieten van een gezellig en vertrouwd kopje koffie met elkaar.’

Namens de 'Heppie Tour van Stichting Het Vergeten Kind zegt algemeen directeur Margot Ende: ’Met onze 
Heppie Tour kunnen kinderen met een moeilijke thuissituatie waardoor een vakantie of uitje er niet inzit, toch een dagje op pad naar bijvoorbeeld een pretpark of dierentuin. Superfijn dat Douwe Egberts spaarders van het D.E Spaarprogramma de mogelijkheid geeft om ons werk via de waardepunten te steunen. Dat zorgt ervoor dat we nog meer kinderen een onvergetelijke dag kunnen bezorgen.’

Eindbazin Corina Gielbert van De Zilverlijn van het Nationaal Ouderenfonds: ‘Veel ouderen hebben, zeker nu, behoefte aan persoonlijk contact en een luisterend oor. Via onze belservice de Zilverlijn nemen getrainde vrijwilligers wekelijks contact op met ouderen die zich eenzaam voelen. Een financiële bijdrage via het 
D.E Spaarprogramma inzamelen betekent voor ons dat we kunnen inzetten op koppelen van nog meer vrijwilligers aan ouderen bij wie de dagen nu zo ontzettend stil zijn. Dat zou geweldig zijn!'
(PvWK, beeld: Jacobs DE)
 

 * bron: InSites Corona Module Onderzoek, juli 2020

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link