Topman Ahold Delhaize: 'Wij kennen onze klant beter dan wie ook'

Topman Ahold Delhaize: 'Wij kennen onze klant beter dan wie ook'
  • 14 februari 2022
  • Peter van Woensel Kooy

Hoe zullen we in de toekomst winkelen? Cirkelen de flitskoeriers rond onze huizen en bestellen we en masse onze boodschappen online? CEO Frans Muller van Ahold Delhaize vertelt dit in de podcast 'De Tijd Vooruit'. Hij stelt zijn klanten beter dan wie ook te kennen en zo perfect in te kunnen spelen op hun vragen.

'Een grote vis in een vijver kan soms succesvoller zijn dan een haring in een oceaan.' Met deze metafoor schetst Muller de verhouding tussen 'zijn' warenhuisketens en de megaonlinegroepen zoals Amazon, die wereldwijd concurrenten zijn voor Ahold Delhaize. Muller is ervan overtuigd dat hij met zijn gediversifieerde groep van 'stenen warenhuizen' en een online speler zoals Bol.com, onderdeel van Ahold Delhaize, zeer goed geëquipeerd is om de klant van de toekomst beter dan ooit te bedienen. Uitdagingen zijn volgens Muller het personeelstekort, de roep om meer duurzame producten en de totstandkoming van eerlijke, niet te hoge prijzen, door meer rechtstreeks zaken te doen met de producten in de keten. Om de klant in de toekomst het best te kunnen bedienen moeten warenhuizen hun hele achterliggende organisatie ook aanpassen, vertelt Muller. 'Die machinerie moet nog digitaler worden en technologisch geavanceerd.' Beluister hier de podcast via De Tijd.
(PvWK, bron: De Tijd, foto: Ahold Delhaize)

comments powered by Disqus