Individuele coaching hoog op agenda van ontwikkelingsmanager
Roerige tijden vragen om extra aandacht voor werknemers. Derhalve overweegt een groot deel van de senior ontwikkelingsmanagers om individuele coaching in te zetten voor de ontwikkeling van hun mensen. Iets meer dan de helft doet dat al.
In een onderzoek geeft 45% van de senior development managers aan individuele coaching voor hun mensen te overwegen. Iets meer dan de helft (51%) zegt dat zij individuele coaching nu al gebruiken voor de ontwikkeling van werknemers.
Online enquête
Dat blijkt uit een online enquête gehouden onder 100 senior development managers van grote organisaties (meer dan duizend medewerkers) in de Benelux die verantwoordelijk zijn voor trainings- en ontwikkelingsprogramma’s. Het internationale onderzoek (*) is uitgevoerd voor digitaal coachingsplatform CoachHub door onderzoeksbureau Atomik Research.
Roerige tijden
'We zien dat roerige tijden sterke effecten hebben op werknemers', aldus Patrick Rütten, organisatiepsycholoog bij CoachHub. 'Of het nu gaat om onzekerheid over de pandemie, toegenomen werkdruk door krapte op de arbeidsmarkt of andere situaties, het welzijn van medewerkers staat toenemend onder druk van stressfactoren van buiten. Individuele aandacht voor welzijn naast de gebruikelijke trainings- en ontwikkelingsprogramma’s is daarom meer dan ooit van belang.'
Ondersteuning bij welzijn
Een even groot deel van de respondenten geeft aan dat ondersteuning bij welzijn wordt ingezet naast on-the-job-learning als middel voor ontwikkeling (beide 62%). Ook e-learning als ontwikkelingshulpmiddel wordt door een groot deel (61%) aangewend voor training & development. Zo’n 79% van de ondervraagden vindt dat er meer dan ooit noodzaak om te investeren in opleiding en training voor medewerkers, vergeleken met vóór de pandemie. Slechts 17% zegt dat er ‘geen verandering’ is.
Trainingsprogramma's aangepast
Zo’n 90% van de senior development managers geeft aan dat ze hun trainings- en opleidingsprogramma’s hebben aangepast aan “het nieuwe normaal”. Wel verwachten zij (80%) dat wanneer de pandemie op zijn einde loopt, werknemers zullen eisen om weer face-to-face opgeleid en getraind te worden. Ook meent 80% van de ondervraagden dat werknemers het zelf aan zullen geven als zij training en ontwikkeling nodig hebben.
(PvWK)
Over CoachHub
'CoachHub is een digitaal coachingsplatform in 2018 opgericht door de broers Yannis en Matti Niebelschütz. Onze missie is het democratiseren van kwaliteitscoaching voor alle werknemers op de wereld ongeacht hun positie of senioriteit. CoachHub beschikt over meer dan 3500 coaches verspreid over 70 landen. Het in Berlijn gestarte bedrijf bedient gerenommeerde klanten zoals Danone, Esprit, Fujitsu, Nutreco, ASICS en Soundcloud. CoachHub haalde tot op heden €116 miljoen euro aan investeringen op bij noemenswaardige tech-investeerders als Draper Esprit, Holtzbrinck Ventures, Partech, RTP Global, Signals Venture Capital en Speedinvest.'
(bron: CH)
Over het onderzoek
'Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van CoachHub, het digitale coachingsplatform voor organisaties die op hoog niveau en zo flexibel mogelijk coaching willen aanbieden. CoachHub biedt gepersonaliseerde programma's die werknemers zowel op professioneel als persoonlijk niveau zich snel laten ontwikkelen. CoachHub vergroot het geluk, ontwikkelingsniveau en de betrokkenheid, productiviteit en honkvastheid van professionals. Het onderzoek is eind 2021 uitgevoerd door Atomik Research onder 2.472 internationale senior besluitvormers die verantwoordelijk zijn voor L&D. In de Benelux zijn meer dan 100 leidinggevenden op senior management of C-niveau van grote organisaties (meer dan duizend medewerkers) uit verschillende sectoren ondervraagd.'
(bron: Atomik)