Persoonlijke klantenservice bij de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix

Persoonlijke klantenservice bij de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix
  • 19 september 2022
  • Sales BBP Media

Wanneer je naar een evenement gaat, duiken er misschien vragen op. Hoe kom je er? En waar vind je je kaartjes? Voor sommige vragen heb je liever rechtstreeks contact met de organisatie, zodat je zo snel mogelijk geholpen wordt. In dit artikel laten we zien hoe de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix bezoekers helpt.

Alle supportmogelijkheden op één plek

Om het zo makkelijk mogelijk te maken om een vraag te stellen, toont de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix alle klantenservice- en contactmogelijkheden op één plek. Zo kun je op deze pagina op de website vragen stellen aan de AI chatbot: de Race Engineer. Naast het gesprek met de bot staan de veelgestelde vragen deze worden dynamisch geladen en kunnen met één druk op de knop aan de Race Engineer gesteld worden. Het leuke aan de chatbot is dat hij helemaal past bij de Dutch Grand Prix – de styling is branded en geeft de bot een persoonlijkheid. Zo draagt hij niet alleen bij aan de herkenbaarheid van het merk, maar geeft het ook een persoonlijke touch. Een unieke eventervaring, nog voordat je het event bezocht hebt.

Toch liever menselijk contact? De Race Engineer zet je vraag eenvoudig door naar het klantenserviceteam. Zij zullen je dan zo snel mogelijk helpen.

Niet van het kastje naar de muur

Je herkent vast het gevoel wanneer je je vraag keer op keer moeten herhalen. Vervelend. Niemand wil van het kastje naar de muur gestuurd worden - ook niet van bot naar medewerker naar collega. Als je een vraag hebt over de camping, wil je dat iemand van de camping je helpt. Gaat jee vraag over tickets, dan wil je een antwoord van de ticketingpartner. Bij de Dutch Grand Prix werken alle partners samen in één gecentraliseerde klantenservice-oplossing. Je wordt direct verbonden met de juiste medewerker door slimme routingmogelijkheden – op basis van je vraag en beschikbaarheid van de medewerkers.

Bovendien kunnen klantenservicemedewerkers efficiënter werken, terwijl jij een beter, persoonlijker antwoord krijgt. Zelfs als je eerst met de Race Engineer hebt gechat, weet de medewerker waar je contact over opneemt. Zo voorkom je dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Efficiënte service via ieder kanaal

Liever gelijk hulp van een mens? Je kunt het team bereiken via diverse sociale media en messaging kanalen. Al deze kanalen worden beheerd in dezelfde klantenservice-oplossing: Mobile Service Cloud. Hiermee kan het team efficiënt werken, omdat alles in één tool zit. Ze hoeven niet te switchen tussen verschillende tabjes of tools. Zo krijg jij sneller antwoord op je vraag.

Voor meer efficiënte, maar ook om gesprekken nog persoonlijker te maken, zijn klantgegevens geïntegreerd in de klantenserviceoplossing. Medewerkers weten nu met wie ze praten, waardoor ze situaties beter kunnen begrijpen. Zo kunnen ze je nog beter kunnen helpen, en soms zelfs problemen aanpakken voordat ze ontstaan.

Data als basis voor verbetering

Chatten met duizenden bezoekers, dat kan een uitdaging zijn. De Dutch Grand Prix is continu bezig om het contact nog beter en soepeler te laten verlopen. Het team leert voortdurend van hun ervaringen. Inzichten uit de klantenservice-oplossing, zoals de binnenkomende vragen, het aantal afgehandelde gesprekken en de reactietijden worden gebruikt voor optimalisaties. Piekmomenten kunnen worden herkend, zodat het team voor deze momenten kan groeien.

Ook voor volgende edities kan de organisatie van de Dutch Grand Prix naar de data kijken om de ervaring nog beter te maken. Stel je voor dat ze er na het evenement achter komen dat er veel vragen waren om de dichtstbijzijnde toiletten te vinden. Volgend jaar kunnen ze je dan helpen die makkelijker te vinden: door de dichtstbijzijnde locatie in de event app te tonen of aan te geven op het festivalterrein.

Haal meer uit je event klantenservice

Wil je meer uit je klantenservice halen? Leer je bezoekers kennen! De oplossingen van CM.com helpen je om efficiënt te werken, maar ook om bezoekers te begrijpen, en input en waardevolle data te verzamelen.

Ontdek CM.com’s klantenservice-oplossingen voor jouw evenement.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • Reacties
  • Link