De eerste internationale e-mail benchmark

De eerste internationale e-mail benchmark
  • 15 december 2022
  • Kel Koenen

Voor veel organisaties is e-mail het belangrijkste kanaal om op een persoonlijke en relevante manier met consumenten te communiceren. Maar e-mail is ook sterk aan verandering onderhevig door technologische ontwikkelingen, verschuivingen in consumentengedrag en wettelijke beperkingen.

Daarom hebben branchevereniging DDMA en de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) de krachten gebundeld met Email Service Providers (ESPs) uit de hele wereld om de allereerst GDMA International Email Benchmark neer te zetten.

In een continu veranderende data- en marketingindustrie is een E-mail Benchmark op internationaal niveau daarom meer nodig dan ooit. De Benchmark helpt de positie van e-mail als kanaal te versterken en geeft waardevolle praktische inzichten in de vorm van een onafhankelijke nulmeting van de huidige stand van zaken binnen het vakgebied. Zo kunnen organisaties hun resultaten van hun eigen e-mailpraktijk afmeten tegen de cijfers uit de benchmark.

Naast cijfers gaat de GDMA International Email Benchmark ook in op belangrijke internationale e-mailtrends en geeft het praktische aanbevelingen.

comments powered by Disqus