Rituals wint bij DDMA Customer Data Awards 2024
De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT in Amsterdam. Cosmeticabedrijf Rituals trok aan het langste eind in de categorie Innovation.
Volgens de jury heeft Rituals een duidelijke visie op hoe ze data willen inzetten om klantbeleving, naast in hun winkels, óók in hun marketingkanalen centraal te stellen. In de case is goed over de opzet en elk detail nagedacht. De combinatie van IT-architectuur, tooling en een zelf ontwikkeld AI-model werkt uitstekend.
De case ontstijgt daarmee het niveau van een pilot. Er zijn nog zeker veel kansen te benutten. Dat blijkt ook uit de vervolgstappen die Rituals voor zichzelf heeft geformuleerd. Rituals laat met deze winst andere genomineerden FrieslandCampina Professional, Intergamma en viaBOVAG.nl achter zich.
Rafna ten Oever (foto), senior manager analytics & AI bij Rituals: 'Het is fantastisch om te zien dat we met deze synergie van technologie, AI en teamwork een verbeterde klantervaring en marketing efficiency weten te realiseren. Deze award is een geweldige blijk van waardering voor onze jarenlange innovatieve samenwerking met DEPT.'
De DDMA Customer Data Awards werden dit jaar voor de tweede keer uitgereikt tijdens DDMA NEXT en worden georganiseerd door DDMA en de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement en mede mogelijk gemaakt door Pega, Google en GX Software.