Verint heeft Cogito overgenomen

Verint heeft Cogito overgenomen
  • 6 december 2024
  • Kel Koenen

Verint, wereldwijde speler op het gebied van CX-automatisering, heeft in oktober Cogito overgenomen, specialist in real-time agent coaching en begeleiding. De overname is een belangrijke stap in Verints' strategie om klantervaring verder te verbeteren.

Met de technologie van Cogito heeft Verint direct een nieuwe tool gelanceerd: de 'CX/EX Scoring Bot'. Deze geavanceerde bot analyseert contactcentergesprekken in real-time en geeft scores voor zowel klant- als medewerkerervaringen. Supervisors ontvangen automatisch meldingen met aanbevelingen voor interventies of complimenten, terwijl managers deze inzichten kunnen benutten voor strategische operationele beslissingen.

Cogito’s technologie onderscheidt zich door het gebruik van meer dan 200 akoestische en lexicale signalen, die binnen milliseconden worden geanalyseerd. Deze geavanceerde AI-functionaliteiten worden geïntegreerd in Verints open platform, wat klanten de flexibiliteit biedt om de tools aan te passen aan hun eigen contactcenteromgeving.

Joshua Feast, medeoprichter van Cogito en nu General Manager van AI Coaching bij Verint, benadrukt dat deze samenwerking klanten een complete, best-in-class oplossing biedt met een open architectuur. De CX/EX Scoring Bot is onderdeel van Verints bredere aanbod van meer dan 40 bots, waaronder tools voor real-time agentcoaching, kennisbeheer en kwaliteitsbewaking. Deze innovaties versterken Verints positie in de concurrerende contactcentersector, met als doel klantcontact efficiënter en effectiever te maken.

Verint behaalde in het derde kwartaal van 2024 een omzetgroei van 5% op jaarbasis en ziet de overname van Cogito als een belangrijke katalysator voor verdere groei en innovatie.

comments powered by Disqus