In-App bellen voor veilig klantcontact bij Revolut

Fintech Revolut, met wereldwijd meer dan 50 miljoen klanten en 900.000 gebruikers in Nederland, heeft In-App bellen aangekondigd. Deze functionaliteit biedt klanten een veilige manier om direct via de Revolut-app in contact te komen met de klantenservice en is specifiek ontworpen om persoonsfraude tegen te gaan.
Impersonatiefraude vindt plaats wanneer criminelen zich voordoen als een vertrouwde instantie, zoals een bank, om slachtoffers te overtuigen gevoelige gegevens te delen of geld over te maken. Hoewel het aantal fraudemeldingen bij Revolut op het laagste niveau in twee jaar ligt, blijft de impact voor slachtoffers aanzienlijk. Met In-App bellen wil Revolut de klantveiligheid verder versterken.
‘De meest effectieve manier om een oplichting te stoppen, is door deze direct te ontmaskeren’, zegt Woody Malouf, Head of Financial Crime bij Revolut. ‘Door klanten de mogelijkheid te bieden om via de app te bellen, weten zij zeker dat ze met ons spreken en niet met een oplichter.’
Met deze introductie legt Revolut de nadruk op veilig en betrouwbaar klantcontact. De meeste telefoontjes van de klantenservice zullen voortaan uitsluitend via de app verlopen, waardoor criminelen dit niet kunnen nabootsen. Als klanten een onverwacht telefoontje ontvangen dat zogenaamd van Revolut afkomstig is, wordt aangeraden de oproep te beëindigen en via de app te verifiëren.
Daarnaast blijft de chatfunctie de snelste en meest veilige manier om ondersteuning te ontvangen. Voor zakelijke klanten wordt de In-App beloptie binnenkort ook uitgerold.