Albert Heijn introduceert Buurt Bezorgbundel voor duurzamere bezorging

Albert Heijn breidt zijn bezorgopties uit met de Buurt Bezorgbundel, een nieuwe dienst die klanten in staat stelt om boodschappen te laten bezorgen wanneer een bezorger al in de buurt is. De supermarktketen verwacht hiermee de CO2-uitstoot verder te verminderen door efficiëntere bezorgroutes. De dienst wordt vanaf volgende week beschikbaar voor klanten met een Bezorgbundel.
Door de inzet van slimme algoritmes stemt Albert Heijn bezorgmomenten beter op elkaar af, wat volgens de supermarktketen leidt tot optimaler gebruik van bezorgwagens. Daarnaast wordt het aantal elektrische bezorgauto’s uitgebreid, wat bijdraagt aan een stillere en milieuvriendelijkere bezorging in woonwijken. De nieuwe Buurt Bezorgbundel is een aanvulling op de bestaande Buurtroute, die in 2024 heeft gezorgd voor een besparing van 600.000 kilometer aan gereden afstand.
Besparen op kosten en uitstoot
Volgens Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn, speelt de nieuwe bezorgoptie in op de groeiende vraag naar online boodschappen: ‘De hele buurt kan bij ons online boodschappen doen. Met de introductie van deze bezorgoptie kunnen klanten met een Bezorgbundel besparen op bezorgkosten en kilometers. Klanten kunnen met dit abonnement ook een vast bezorgmoment kiezen en ook vanaf drie weken van tevoren bestellen.’
De Buurt Bezorgbundel is beschikbaar voor € 7,99 per maand en stelt klanten in staat om zo vaak als gewenst boodschappen te laten bezorgen op vaste buurtmomenten. Albert Heijn verwacht dat deze service zal bijdragen aan een verdere vermindering van het aantal gereden kilometers en de CO2-uitstoot.