Corendon zet in op digitalisering klantenservice

Corendon zet in op digitalisering klantenservice
  • 4 februari 2025
  • Tamara de Vos-Vlot

Reisorganisatie Corendon versnelt de digitalisering van klantcontact en kiest Frontline Solutions als implementatiepartner voor Genesys Cloud CX. Met deze samenwerking, inclusief de integratie van Salesforce Service Cloud, streeft Corendon naar een efficiëntere en innovatievere klantenservice.

De afgelopen jaren heeft Corendon vanwege groei te maken gehad met een toename van klantcontacten. Het huidige systeem bood onvoldoende mogelijkheden voor innovatie en integratie. De implementatie van Genesys Cloud CX zorgt ervoor dat klantgegevens direct beschikbaar zijn, wat de snelheid en kwaliteit van de service verhoogt.

Optimalisatie en uitbreiding
‘Met deze overstap verbeteren we niet alleen het klantcontact, maar optimaliseren we ook interne processen met slimme automatiseringen,’ zegt Erhan Sögüt, Director Digital Innovation bij Corendon. Functionaliteiten zoals Workforce Management, geautomatiseerde kwaliteitsbewaking, realtime vertaling en geautomatiseerde samenvatting van klantgesprekken worden geïmplementeerd. De integratie tussen Genesys Cloud CX en Salesforce zorgt ervoor dat medewerkers alle relevante informatie realtime op één plek beschikbaar hebben. Daarnaast wordt gekeken naar gamification-toepassingen binnen Genesys Cloud CX. Corendon is ook van plan nieuwe kanalen en services aan te bieden aan klanten, zoals WhatsApp, spraakgestuurde routering en selfservice-opties.

De implementatie is gestart en de nieuwe telefonieomgeving gaat naar verwachting op 1 maart live.

comments powered by Disqus