't Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfoodbranche

Uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens van Multiscope blijkt dat 't Bakhuus de hoogste klantloyaliteit in de Nederlandse fastfoodsector heeft. Maar liefst 92% van de klanten geeft aan binnen een jaar terug te willen keren. Ter vergelijking: de gemiddelde terugkeerintentie in deze branche ligt op 76%.
De loyaliteit van fastfoodklanten wordt bepaald door zowel de bezoekfrequentie van het afgelopen jaar als de intentie om in het komende jaar terug te keren. Gemiddeld bezoeken klanten een keten 3,3 keer per jaar, waarbij 76% van de bezoekers aangeeft binnen twaalf maanden opnieuw te willen komen.
Klanten van 't Bakhuus bezoeken de keten gemiddeld 4,5 keer per jaar, de hoogste frequentie onder de onderzochte ketens. Snackpoint en McDonald's volgen met een gemiddelde van 4,4 bezoeken per jaar. Naast de hoge bezoekfrequentie heeft 't Bakhuus ook de hoogste terugkeerintentie (92%), een percentage dat het deelt met Wok To Go, waar eveneens ruim negen op de tien bezoekers van plan zijn binnen een jaar terug te keren.
Lager scorende ketens
Vijf fastfoodketens scoren onder het gemiddelde op zowel terugkeerintentie als bezoekfrequentie. Het betreft New York Pizza, KFC, AnyTyme, The Döner Company en Restaria. Met name Restaria valt op met een terugkeerintentie van slechts 48%, waardoor het buiten de loyaliteitsmatrix valt.
De Nationale Benchmark Fastfoodketens is een grootschalig onderzoek van Multiscope, uitgevoerd onder 7.180 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Het onderzoek biedt inzicht in reclamebereik, naamsbekendheid, bezoekgedrag, bestedingen, Net Promoter Score (NPS) en loyaliteit binnen de Nederlandse fastfoodmarkt.