DDMA zoekt contactcenters voor Telemarketing Benchmark

De DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing starten de vierde editie van de DDMA Telemarketing Benchmark en roepen contactcenters op om deel te nemen. Het doel is een zo compleet mogelijk overzicht van de telemarketingsector te creëren door middel van geanonimiseerde campagnedata.
De benchmark wordt jaarlijks gepubliceerd en biedt waardevolle inzichten op basis van data uit de sector. In de derde editie, de DDMA Telemarketing Benchmark 2024, analyseerde DDMA gegevens van vijftien deelnemende contactcenters, waaronder 2Contact, Concentrix, Consumind, Custom Connect en Wengage. Met een grotere deelname wordt de benchmark nog relevanter en diepgaander.
Meerwaarde voor deelnemers
Deelnemers aan de benchmark krijgen toegang tot een interactief dashboard, exclusief voor DDMA-leden en bijdragende contactcenters. Dit stelt telemarketingprofessionals – zowel opdrachtgevers als bureaus – in staat om hun eigen campagnedata te vergelijken met de markt en trends te signaleren. Daarnaast biedt de benchmark een feitelijke onderbouwing voor gesprekken van DDMA met beleidsmakers en toezichthouders.
Geanonimiseerde en vertrouwelijke dataverwerking
Deelnemende contactcenters leveren hun data geanonimiseerd aan, waarna DDMA deze als onafhankelijke partij verwerkt. Hierdoor blijft de vertrouwelijkheid gewaarborgd en hebben deelnemers geen toegang tot elkaars datasets. Deelname betekent niet alleen een bijdrage aan het professionaliseren van de branche, maar ook extra zichtbaarheid. Partners worden namelijk vermeld in het dashboard, het persbericht en diverse andere publicaties.
Geïnteresseerde contactcenters kunnen contact opnemen met Nanda Appelman via nandaappelman@ddma.nl.