Mopinion introduceert AI-oplossing voor klantfeedbackanalyse

Mopinion introduceert AI-oplossing voor klantfeedbackanalyse
  • 13 maart 2025
  • Tamara de Vos-Vlot

Mopinion, feedback software voor digitale kanalen, heeft een nieuwe AI-oplossing gelanceerd om digitale klantfeedback efficiënter te analyseren. De tool, genaamd Smart Recaps, kan automatisch feedbackcommentaren samenvatten en categoriseren op onderwerp. Hiermee krijgen marketeers sneller inzicht in de digitale klantbeleving zonder handmatige analyse van grote hoeveelheden tekst.

Het objectief en consistent rubriceren van feedback van websites en mobiele apps vormt volgens Mopinion vaak een uitdaging. Handmatige analyse kan foutgevoelig zijn en tot interpretatieverschillen leiden. Met Smart Recaps worden open commentaren automatisch verwerkt, waardoor tijd bespaard wordt en inzichten minder snel verloren gaan.

Ondersteuning voor grote organisaties
Volgens Mopinion-oprichter Kees Wolters maken onder meer KLM, Calvin Klein en DHL gebruik van de oplossing: ‘Zulke bedrijven ontvangen wekelijks duizenden feedback-reacties via hun digitale kanalen. Met de automatisch gegenereerde samenvattingen van Smart Recaps zijn onze klanten in staat om beter onderbouwde en relevantere beslissingen te nemen die de digitale klantreis verbeteren.’

Dataveiligheid en privacy
Mopinion benadrukt dat de technologie volledig binnen de eigen cloud-omgeving draait. Organisaties zoals overheden, banken en verzekeraars, waarbij dataveiligheid een cruciale rol speelt, kunnen hierdoor verzekerd zijn van veilige opslag van klantgegevens. Er wordt geen data doorgestuurd naar externe AI-systemen zoals ChatGPT.

comments powered by Disqus