Salesforce lanceert nieuwe editie van Agentforce

Salesforce lanceert nieuwe editie van Agentforce
  • 18 april 2025
  • Tamara de Vos-Vlot

Salesforce heeft een nieuwe sectorgerichte editie van zijn AI-platform Agentforce gelanceerd: Agentforce for Consumer Goods. Deze lancering volgt slechts acht dagen na de introductie van Agentforce for Field Service. De nieuwste editie is specifiek ontwikkeld voor bedrijven in de consumptiegoederensector.

Agentforce for Consumer Goods bevat een bibliotheek met vooraf ontwikkelde vaardigheden en acties. Hiermee kunnen bedrijven AI-agenten bouwen die gericht zijn op het ondersteunen van klantenservice-, verkoop- en veldteams. De agenten kunnen onder andere winkelbezoeken plannen, accountsamenvattingen genereren en producten aanbevelen. Hoewel dergelijke functies ook beschikbaar zijn op het standaard Agentforce-platform, stelt Salesforce dat deze nieuwe editie organisaties in staat stelt om AI-agenten sneller te implementeren.

Toepassingen voor klantgerichte processen
Voor klantenservice kunnen AI-agenten bijvoorbeeld klantaccountgegevens ophalen, transactiegeschiedenis tonen en vervolgstappen voorstellen. Ook proactief onderhoud behoort tot de mogelijkheden, zoals het automatisch genereren van werkorders en offertes. In de verkoop ondersteunen agenten vertegenwoordigers door producten voor te stellen, kortingen aan te bevelen en afwijkingen in accountprestaties te signaleren. Voor veldteams kunnen AI-agenten onder meer winkelbezoeken plannen en chauffeurs automatisch toewijzen.

Bron: CX Today

comments powered by Disqus