Apadmi breidt uit in Nederland met overname van Pinch

Na eerdere acquisities in Europa heeft Apadmi, een Brits digital product consultancybureau, nu ook het Nederlandse Pinch overgenomen. Met deze stap vergroot het bedrijf zijn aanwezigheid op de Nederlandse markt en breidt het zijn Europese netwerk uit tot ruim 450 specialisten.
Pinch, gevestigd in Amsterdam en actief sinds 2010, blijft als team opereren vanuit de hoofdstad. Het bedrijf wordt geïntegreerd met het bestaande Apadmi-team in Nederland. Door de overname telt het Nederlandse team nu 70 ontwerpers, ontwikkelaars en productexperts.
Klanten en sectoren
Apadmi specialiseert zich in het optimaliseren van de digitale klantreis via mobiele platforms. Belangrijke pijlers zijn personalisatie, communicatie via push‑meldingen en offlinefunctionaliteit. Daarnaast richt het bureau zich op productstrategie, user research en optimalisatie om apps duurzaam waardevol te houden. Hun klantenbestand bestaat uit onder meer ABN Amro, BBC, Domino’s, NHS en Vodafone. Pinch heeft in de Benelux een sterke positie opgebouwd in de media- en retailsector, met klanten als DPG Media, Qmusic, NRC en Albert Heijn. Volgens Apadmi-CEO Garry Partington is de overname ‘een briljante match die ons versterkt in nieuwe sectoren’.
Strategische ambitie
Volgens Tim Klein Haneveld, managing director van Pinch, delen beide bedrijven ‘complementaire expertises en gezamenlijke ambities’. Er zijn geen reorganisaties gepland. De overname werd geleid door Jasper van de Luijtgaarden, Director M&A bij Apadmi.
De overname past in de bredere groeistrategie van Apadmi, dat eerder al The Mobile Company in Nederland en Droids on Roids in Polen overnam. De organisatie richt zich op digitale transformatie via mobiele oplossingen in sectoren als detailhandel, telecom, gezondheidszorg en financiële dienstverlening.
