MediaMarkt koppelt gemak aan duurzaamheid met eigen refurbishedaanbod

MediaMarkt koppelt gemak aan duurzaamheid met eigen refurbishedaanbod
  • 30 oktober 2025
  • Tamara de Vos-Vlot

MediaMarkt biedt klanten sinds september een volledig eigen refurbishedpropositie. Met MediaMarkt Refurbished kunnen klanten gebruikte elektronica inleveren, laten opknappen en opnieuw aanschaffen – inclusief garantie, abonnementen en verzekeringen.

De dienst is opgezet als een one stop shop waarin de klant centraal staat. Klanten leveren hun oude apparaat in bij de winkel of online, krijgen de waarde op een MediaMarkt-cadeaukaart, en kunnen direct overstappen op een nieuw of refurbished product. Wie geen inruilproduct heeft, kan alsnog kiezen voor een refurbished apparaat.

Transparantie en vertrouwen
MediaMarkt wil onzekerheden rond refurbished producten wegnemen. Elk apparaat wordt technisch en cosmetisch beoordeeld met behulp van geavanceerde technologie. Alleen apparaten die aan hoge kwaliteitsstandaarden voldoen, komen opnieuw in de verkoop. Klanten kunnen rekenen op transparante informatie over de staat van het product en krijgen standaard garantie.

‘We willen klanten niet alleen de nieuwste technologie bieden, maar ook de meest verantwoorde keuze’, zegt Patrick van der Linden, Chief Commercial Officer MediaMarkt Benelux. ‘Door refurbishment zelf te organiseren vergroten we de zekerheid over kwaliteit.’

Groeiende vraag naar refurbished
De markt voor refurbished elektronica groeit snel, vooral door de toenemende aandacht voor duurzaamheid en prijsbewustzijn. MediaMarkt speelt daarop in met een betrouwbaar proces en een herkenbaar eigen label. Daarmee wil het bedrijf uitgroeien tot een vertrouwde aanbieder binnen deze markt.

Uitrol en uitbreiding
Na een pilot in tien winkels is het refurbishedaanbod sinds september beschikbaar in alle Nederlandse vestigingen. In oktober volgde uitbreiding met MacBooks, tablets, PlayStations en smartwatches. Vanaf november wordt de dienst ook in België en Luxemburg geïntroduceerd.

Beeld: MediaMarkt

comments powered by Disqus