Topic: Customer Experience
De kunst van het welkom heten
  • 29 mei 2020
  • Gastauteur

De kunst van het welkom heten

‘Welkom, goedenavond. Wat leuk dat jullie er zijn. Mag ik uw jas aannemen?’ De vriendelijke dame blijkt onze gastvrouw en serveerster van de avond – brengt mijn vriend en mij naar onze tafel. Een mooie, intieme en robuust ogende zaak, waar het personeel met hun leren schorten en wat stoerder uitziende uiterlijk perfect in passen. Wat daarnaast direct opvalt, is dat onze gastvrouw niet opdringerig is. We krijgen ruim de tijd om aan te schuiven en we kunnen rustig onze indrukken verwerken terwijl zij zichzelf voorstelt en een kort praatje met ons maakt. Wij krijgen precies het gevoel voorgeschoteld dat je wilt krijgen als je een avond weg bent, alsof zij zegt: ‘dit is jullie verdiende avondje uit en ik ga ervoor zorgen dat het een feestje wordt’.

Young & Professional: Evelien Veenman (33)
  • 13 mei 2020
  • Nina van Klaveren

Young & Professional: Evelien Veenman (33)

In een periode die zich kenmerkt door de coronacrisis, kritiek over kantoortuinen en het burn-outvirus dat om zich heen slaat, is het volgens Evelien Veenman zo gek nog niet om het echte en eerlijke gesprek met elkaar aan te gaan. Of geluk nu een hype is of niet. Als er één woord voor de zelfstandige werkgeluk-expert is weggelegd, is het namelijk ‘enthousiasme’. Juist ook in deze roerige tijd gelooft ze in positiviteit en verbinding.

Grote gele M
  • 08 mei 2020
  • Gastauteur

Grote gele M

Je wil niet iedere klant enthousiast maken. Of is het ‘u wilt’ niet iedere klant enthousiast maken? Tijdens de laatste videocall dwalen mijn gedachten af terwijl ik vanuit mijn woonkamer naar buiten staar. Door de regenval zie ik de bandensporen van een fel oranje elektrische fiets van Thuisbezorgd, zichtbaar gemarkeerd op het asfalt. Stel nou dat deze sporen oranje zouden zijn, dan laat Thuisbezorgd overál branding achter! Mijn hoofd zit vol met creatieve overdenking.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven