Topic: Customer Experience
Zure ervaring
  • 20 juni 2018
  • Paul Iske

Zure ervaring

Een tijdje geleden was er een discussie rond de garantieregeling van Apple. Zij geven standaard één jaar garantie, maar onder druk is dit in de meeste Europese landen verlengd naar twee jaar. In de Europese Richtlijn Koop & Garantie is een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument. In de Nederlandse wet staat bijvoorbeeld dat een product ‘deugdelijk’ moet zijn. Van veel producten mag je verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar.

BrainFirst #12 - Onvergetelijke customer journeys creëren
  • 04 juni 2018
  • Redactie

BrainFirst #12 - Onvergetelijke customer journeys creëren

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Marcel Bos, mede-auteur ‘Why of Everything’ en adviseur Sparkwise.

Pieter Zwart (Coolblue): 'Klanttevredenheid is een data play'
  • 30 mei 2018
  • Redactie

Pieter Zwart (Coolblue): 'Klanttevredenheid is een data play'

Coolblue flikt het opnieuw: voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. In de geschiedenis van deze verkiezing won slechts één keer eerder hetzelfde bedrijf twee keer. Destijds was de concurrentie minder moordend dan nu, dus een prestatie van formaat van Coolblue. Het verhaal van de (online) retailer is bekend: van een studentenkamer uitgegroeid tot goedlopend bedrijf dat in 2017 voor het eerst meer dan een miljard euro omzet behaalde. Op die studentenkamer stonden twee woorden op een flip-over: EBITDA en NPS. Coolblue-oprichter Pieter Zwart legt uit dat die twee termen daar niet zomaar op stonden.

Transavia gebruikt met succes de 'Passenger Experience Index'
  • 29 mei 2018
  • Redactie

Transavia gebruikt met succes de 'Passenger Experience Index'

Excelleren in de klantbeleving is een dagelijks terugkerende uitdaging, een cyclisch proces. Aan de basis daarvan ligt een uitgebalanceerde aanpak, een strategische werkwijze die zowel interne als externe doelgroepen kent. Daan Noordeloos, Circle Lead Organizational Development bij Transavia, vertelde recent in een presentatie voor mbo-docenten dat er niet zoveel verschil is in het streven naar excellentie in het onderwijs en de ambitie van een lowcost-luchtvaartmaatschappij het iedere dag beter te doen. Wat vinden mensen belangrijk?


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven