Topic: Customer Service Management
Ga incognito: vermom je als klant
  • 15 mei 2019
  • Dirk Jan Zwartveld

Ga incognito: vermom je als klant

Een overstap naar een andere werkgever is voor een leidinggevende in het klantenservicelandschap nog best een uitdaging. Wat tref je aan na een overstap? Is de cultuur wel echt zo klantgericht als die vermeld staat in de vacaturetekst? Hoe servicegericht zijn die medewerkers nou eigenlijk als je niet op de afdeling bent? Is er na de oerknal nog wel eens aandacht gegeven aan de systemen waarmee gewerkt wordt? En ook belangrijk, hoe klant-ondersteunend zijn die processen nou eigenlijk?

Efteling gelooft niet in servicesprookjes
  • 23 april 2019
  • François Kroes

Efteling gelooft niet in servicesprookjes

Voor een bezoek aan het leukste contactcenter van Nederland* reisde CustomerFirst kortgeleden af naar het Brabantse land. Het was de dag na Aswoensdag om precies te zijn, dus onderweg waren er nog enkele carnavaleske feestrekwisieten zichtbaar. Eenmaal in Kaatsheuvel aangekomen, dienden poppen van een hele andere soort zich aan: welkom in de Efteling. Het contactcenter van het pretpark beschikt met een score van +82 over een fabelachtige NPS.

Kloppend Hart – Jacobs Douwe Egberts
  • 23 april 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart – Jacobs Douwe Egberts

Met een vriendelijke glimlach en de uitspraak ‘wat fijn u te zien!’ verwelkomt een barista annex receptioniste de bezoeker. “Ik kan vást iets warms voor u maken om op te warmen”, stelt de dame achter het professionele koffiezetapparaat voor, refererend aan het stormachtige weer. “Ga lekker zitten, ik breng het zo naar u toe.” Het kan ook bijna niet anders: we zijn op visite bij Jacobs Douwe Egberts. Nadat cc-manager Kerstin de Haan ons heeft opgepikt in het Nederlandse hoofdkantoor in Utrecht, praat ze ons bij over de wijze waarop het oer-Hollandse bedrijf al eeuwenlang volledig inzet op verbinding – mét en tússen klanten.

Odigo prijst 'Partner van het Jaar' Cloud Contact
  • 22 april 2019
  • Sales BBP Media

Odigo prijst 'Partner van het Jaar' Cloud Contact

[Branded content] Als er één spreekwoord van toepassing is op Odigo, dan is het wel ‘onbekend maakt onbemind’. Die onbekendheid is uiterst zonde, want dit enterprise cloudcontactcenter herbergt grenzeloze mogelijkheden. Wil je bijvoorbeeld ook via opkomende kanalen als WhatsApp of Apple Business Chat in contact staan met je klanten? Odigo maakt het mogelijk. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Hoogste tijd dan ook voor een nadere kennismaking met dit knappe zusje van grote broer Capgemini.

Klant centraal; van zeggen naar doen
  • 12 april 2019
  • Gastauteur

Klant centraal; van zeggen naar doen

Het zaadje voor deze column werd enige tijd geleden geplant bij een bezoek aan een restaurant in mijn woonplaats. Bij het gekozen gerecht zaten, zoals vaak gebruikelijk, frietjes, maar ik zag op de menukaart dat je ook als side dish zoete aardappelfrietjes kon bestellen. Nu vind ik die heel erg lekker, dus ik zei bij de bestelling dat ik graag die wilde in plaats van gewone friet. Nee, dat kon niet. Ik vroeg waarom dat niet kon. Ze staan immers op de kaart. De serveerster zei dat ze dat gewoon niet deden. Ik kon wel zoete aardappelfrietjes extra bestellen. Dus én friet én zoete aardappelfrietjes…

Kloppend Hart - Vestia
  • 26 maart 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - Vestia

Op de achtste verdieping van het Vestia-hoofdkantoor klinkt het fluitende geluid van de wind. De ramen van het pand bieden – typisch genoeg – uitzicht op de woonboulevard van Rotterdam Alexander. Op de vloeren van dit pand doen de medewerkers van de woningcorporatie hun best om huurders een plek onder de zon te bieden, aangestuurd door KCC-manager Odette van der Kemp. Met kalme sereniteit praat ze ons bij over de transitie naar een digitale informatievoorziening, die ze bovendien weet te bewaren wanneer het brandalarm in het gebouw afgaat.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven