Topic: Customer Service Management
Pieter Zwart (Coolblue): 'Klanttevredenheid is een data play'
  • 30 mei 2018
  • Redactie

Pieter Zwart (Coolblue): 'Klanttevredenheid is een data play'

Coolblue flikt het opnieuw: voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. In de geschiedenis van deze verkiezing won slechts één keer eerder hetzelfde bedrijf twee keer. Destijds was de concurrentie minder moordend dan nu, dus een prestatie van formaat van Coolblue. Het verhaal van de (online) retailer is bekend: van een studentenkamer uitgegroeid tot goedlopend bedrijf dat in 2017 voor het eerst meer dan een miljard euro omzet behaalde. Op die studentenkamer stonden twee woorden op een flip-over: EBITDA en NPS. Coolblue-oprichter Pieter Zwart legt uit dat die twee termen daar niet zomaar op stonden.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven