Topic: Customer Service Management
Snap de klantreis, maar kijk ook eens naar binnen!
  • 15 maart 2019
  • Gastauteur

Snap de klantreis, maar kijk ook eens naar binnen!

Ik heb me er in het verleden in mijn rol als marketeer ook vaak genoeg schuldig aan gemaakt: nieuwe proposities en campagnes vanachter m’n bureau bedenken zonder ook maar iets aan een consument voor te leggen. En ik was niet de enige. Producten en diensten werden massaal vanuit een ‘push’-gedachte ontwikkeld. Wij bedenken en maken en jij, beste consument, jij koopt het maar! Dit kun je je nu bijna niet meer voorstellen.

Oog(je) op de klant
  • 26 februari 2019
  • François Kroes

Oog(je) op de klant

Maar liefst 15 jaar en 4 maanden werkte ze voor Wehkamp, in diverse functies maar by far het langst als manager Customer Service. Achterover leunen is er echter niet bij voor Maaike Vrenken, want sinds haar vertrek eind 2016 bij de Zwolse e-commercespeler richtte ze haar eigen adviesbedrijf op, nam ze voor een opdracht plaats in het hart van de klantenserviceafdeling van Ahold Delhaize én bracht ze tussen de bedrijven door ook nog haar eigen boek ‘Kern van de Zaak’ uit. Een pleidooi voor waardecreatie met de klant in het hart.

BrainFirst #17 – Klanten voor de keuze stellen
  • 19 februari 2019
  • Redactie

BrainFirst #17 – Klanten voor de keuze stellen

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Chantal Riedeman, trainer/eigenaar Shopology.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven