Topic: Compliance
'Het Verbod': ruis op de lijn voor klantcontactbranche?
  • 06 november 2018
  • Redactie

'Het Verbod': ruis op de lijn voor klantcontactbranche?

Paniek in telemarketingland: staatssecretaris Mona Keijzer van het ministerie van Economische Zaken & Klimaat wil ongevraagde telemarketing verbieden en daarmee de positie van de consument verstevigen. Wat voor impact gaat dit hebben op bedrijven die zich bezighouden met deze vorm van klantcontact? Jac Vermeer (Soleo Contact Centers), Robert Trots (TDA) en Daniel Francès (The Cold Call Company) delen desgevraagd hun visies.

Privacy is blinde vlek bij klantcontact
  • 30 januari 2018
  • Redactie

Privacy is blinde vlek bij klantcontact

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) moet mei van dit jaar door alle organisaties zijn geïmplementeerd in de bedrijfsvoering. “Dat betekent dat organisaties ook beleid moeten hebben geformuleerd over de inzet van social media, instant messaging en video en wat dit betekent voor de privacy van hun klanten. Maar dit is vaak geen onderdeel van de implementatie”, zegt Jitty van Doodewaerd, senior privacy consultant bij DMCC.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven