Topic: Metrics
Europese bedrijven overwegen AI in te zetten om Customer Experience te optimaliseren
  • 29 September 2021
  • Redactie

Europese bedrijven overwegen AI in te zetten om Customer Experience te optimaliseren

In een Europese studie onderzoekt Odigo, samen met het marktonderzoeks- en data-analyse bureau Davies Hickman, welke bedrijven willen investeren in artificiële intelligentie met het oog op het verbeteren van de klant- en de medewerkerservaring. Vraag is waarom Europese bedrijven tot op heden nog steeds achterlopen met investeringen op dat vlak en wat volgens hen de toepassingsgebieden zijn voor AI.

[interview] Nicole Verburg (CVM VodafoneZiggo) blij met door klantdata gedreven brein 'Guru'
  • 23 April 2021
  • Redactie

[interview] Nicole Verburg (CVM VodafoneZiggo) blij met door klantdata gedreven brein 'Guru'

VodafoneZiggo heeft een eigen door data gedreven ‘brein’ (Guru) gebouwd dat klanten niet lastig valt met ongewenste producten en diensten, maar alleen die spullen aanbiedt die de klant echt wil. Nicole Verburg, directeur Customer Value Management bij VodafoneZiggo, die op 22 april 2021 nog in de prijzen viel bij de Dutch Marketing Awards, praat ons bij over klantwaarde, datagebruik, Tim, creativiteit, nieuwsgierigheid, altijd leren en de concurrentie.

Zo gebruik je de kracht van klantfeedback (deel 2)
  • 13 November 2020
  • Frans Reichardt

Zo gebruik je de kracht van klantfeedback (deel 2)

Middenin de coronacrisis ontving ik post van mijn woningcorporatie. Voor een ogenblik hoopte ik op een gebaar naar mij, en daarmee naar alle andere huurders die door de overheidsmaatregelen in één klap zonder inkomen kwamen te zitten. Uitstel van huurbetaling? Een tijdelijke huurverlaging? Toen ik de envelop opende en de brief las, was ik al snel een illusie armer: terwijl de wereld virustechnisch gezien in brand stond en velen met mij van de ene op de andere dag zonder werk en inkomen zaten, informeerde de woningcorporatie mij doodleuk over een nieuwe huurverhoging. Ik voelde mij als klant niet gezien en onbegrepen.

Zo gebruik je de kracht van klantfeedback (deel 1)
  • 06 November 2020
  • Frans Reichardt

Zo gebruik je de kracht van klantfeedback (deel 1)

In de coronacrisis ontving ik post van mijn woningcorporatie. Voor een ogenblik hoopte ik op een gebaar naar mij, en daarmee naar alle andere huurders die door de overheidsmaatregelen in één klap zonder inkomen kwamen te zitten. Uitstel van huurbetaling? Een tijdelijke huurverlaging? Toen ik de envelop opende en de brief las, was ik al snel een illusie armer: terwijl de wereld virustechnisch gezien in brand stond en velen met mij van de ene op de andere dag zonder werk en inkomen zaten, informeerde de woningcorporatie mij doodleuk over een nieuwe huurverhoging. Ik voelde mij als klant niet gezien en onbegrepen.

NPS: de KPI voor losers?
  • 30 October 2020
  • Gastauteur

NPS: de KPI voor losers?

Wie groei wil realiseren hecht natuurlijk belang aan data en analyse. Er is veel meetbaar en toch, of misschien juist daarom, is het raadzaam om kritisch te blijven door je af te vragen wat je meet. Welke variabelen meet je, vanuit welke doelstelling en doe je dat op de juiste manier? Na mijn sessie ‘De meetbaarheid van marketing’ tijdens de NIMA Marketing Week kreeg ik de vraag wat ik van NPS vind als KPI voor marketeers. Het korte antwoord dat ik dat ik gaf: ‘pas er mee op’. Tijd voor wat meer duiding, ook vanuit marketeers zelf.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven