Topic: Strategie
Hoe is het met je kernwaar(he)den?
  • 16 september 2019
  • Gastauteur

Hoe is het met je kernwaar(he)den?

Vrijwel altijd in gesprekken met opdrachtgevers gaat het over zaken als kernwaarden, visie en missie. En als die kernwaarden dan worden toegelicht dan moet ik een beetje glimlachen. Hoezo, zul je wellicht denken. Omdat meer dan eens dezelfde woorden voorbijkomen. Denk aan 'resultaat', 'klantgericht', 'verantwoording', 'samenwerken', 'betrouwbaar', 'eerlijk' en 'transparant'. Ik ben benieuwd hoeveel van deze woorden in jullie kernwaarden staan.

Waternet klokt feedback achterover
  • 21 augustus 2019
  • Remko Amesz

Waternet klokt feedback achterover

We leven in het tijdperk 'Survival of the Friendliest'. Klantvriendelijkheid is voor elk commercieel bedrijf een voorwaarde om te overleven. Maar voor non-profit organisaties is dit anders. Zij hoeven niet per se voorop te lopen op dit gebied. Je kunt bijvoorbeeld als klant niet kiezen bij welk bedrijf je water afneemt. Precies daarom vind ik het zo inspirerend hoe Waterschap Waternet (Amsterdam en omstreken) met klantfeedback omgaat.

Young & Professional: Khadija Ahalli (31)
  • 07 augustus 2019
  • Nina van Klaveren

Young & Professional: Khadija Ahalli (31)

‘Waarom blijf je niet lekker waar je zit? Als jurist verdien je hartstikke goed!’ Khadija Ahalli heeft de opmerking meermaals voorbij horen komen, maar haar drive om het roer om te gooien won het van andermans meningen. De young professional is inmiddels teamleider bij VDAB (Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding) én praat vol bevlogenheid en passie over haar vak. 'Werk is zó belangrijk. Reden te meer om erin te investeren en hetgeen te doen wat jou een beter mens maakt.'


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven