Topic: Strategie
Waarom Coolblue een bijvoeglijk naamwoord wordt
  • 13 juni 2018
  • Remko Amesz

Waarom Coolblue een bijvoeglijk naamwoord wordt

‘Er zijn honderdduizend lovesongs, dus waar begin ik aan’. Zo begint het nummer 'Lovesong 100.001' van De Dijk. Precies het gevoel dat ik heb bij het schrijven van een blog over Coolblue. Is er nog iets over ze te vertellen dat niet al honderdduizend keer is bejubeld? Waarschijnlijk niet, maar graag licht ik mijn favoriete voorbeelden toe. Ofwel, zoals het nummer verdergaat: ‘… hier gaan we weer, hier is lovesong… honderdduizendéén’.

GDPR: Goed in de puree of goede PR?
  • 06 juni 2018
  • Niels Berndsen

GDPR: Goed in de puree of goede PR?

Als ik Algemene Verordening Persoonsgegevens zeg (of het Engelse GDPR) ben ik waarschijnlijk verzekerd dat je de bladzijde omslaat of gelijk wegklikt. De nieuwe privacywetgeving van de EU lijkt een beetje op pensioenen: iedereen vindt het belangrijk, zegt zich er zorgen over te maken of te informeren, maar slechts weinigen zijn er zo gericht mee bezig dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat ze goed bezig zijn. Het is immers niet zo spannend. Of toch wel? Biedt het ook kansen?

BrainFirst #12 - Onvergetelijke customer journeys creëren
  • 04 juni 2018
  • Redactie

BrainFirst #12 - Onvergetelijke customer journeys creëren

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Marcel Bos, mede-auteur ‘Why of Everything’ en adviseur Sparkwise.

Pieter Zwart (Coolblue): 'Klanttevredenheid is een data play'
  • 30 mei 2018
  • Redactie

Pieter Zwart (Coolblue): 'Klanttevredenheid is een data play'

Coolblue flikt het opnieuw: voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. In de geschiedenis van deze verkiezing won slechts één keer eerder hetzelfde bedrijf twee keer. Destijds was de concurrentie minder moordend dan nu, dus een prestatie van formaat van Coolblue. Het verhaal van de (online) retailer is bekend: van een studentenkamer uitgegroeid tot goedlopend bedrijf dat in 2017 voor het eerst meer dan een miljard euro omzet behaalde. Op die studentenkamer stonden twee woorden op een flip-over: EBITDA en NPS. Coolblue-oprichter Pieter Zwart legt uit dat die twee termen daar niet zomaar op stonden.

New10: van start-up naar scale-up
  • 28 mei 2018
  • Redactie

New10: van start-up naar scale-up

[Branded content] In september 2017 startte New10 - geïnitieerd door ABN AMRO - als online verstrekker van zakelijke leningen van € 20.000 tot € 1 miljoen. Doelstelling was een nieuwe norm in zakelijk lenen aan het MKB te stellen door snelheid, duidelijkheid en gemak te bieden. Dat lukt in hoog tempo: door de krachtige combinatie van de kennis van ABN AMRO achter zich, de wendbaarheid van een eigen hypermoderne organisatie en slimme technologische systemen, wist New10 in nog geen half jaar tijd de stap te maken van start-up naar scale-up.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven