Topic: Strategie
[Interview] Best Workplaces: Cisco
  • 10 februari 2021
  • Nina van Klaveren

[Interview] Best Workplaces: Cisco

Blije medewerkers zorgen voor blije klanten – een leus die anno nu bijna telt als een open deur. Werkgevers focussen zich op een positieve medewerkersbeleving om zich te onderscheiden, en dat lukt: de gemiddelde employee experience in Nederland laat een stijgende lijn zien. Medewerkers worden gezien als mens, met hun eigen individuele ontwikkelingen, talenten en privélevens. Jaarlijks maakt Great Place to Work samen met Fortune een top-25 op van de beste werkplekken ter wereld. Hoog tijd voor een goed gesprek over medewerkersgerichtheid met de nummer één: Cisco.

De online serviceswitch van leapp
  • 09 februari 2021
  • Mente Weijer

De online serviceswitch van leapp

Zijn waar de klant is, actief vragen om feedback en doen wat je belooft. Dat is hoe leapp klanten tevreden wilt houden. Leapp – een anagram voor Apple – houdt zich sinds 2011 bezig met het verkopen van ‘gerenoveerde’ Apple-producten. In 2018 werd het bedrijf failliet verklaard, maar het lukte uiteindelijk om overeind te blijven. Echter werd ook dit bedrijf getroffen door de coronacrisis en was leapp genoodzaakt in april vorig jaar afscheid te nemen van alle fysieke winkels en volledig online te gaan. Sebastiaan Brouwers, e-commerce manager bij leapp, praat ons bij over hoe het bedrijf zich op het gebied van klantcontact onderscheidt.

Achteroverleunen zit er niet bij voor NADUVI
  • 03 februari 2021
  • Nina van Klaveren

Achteroverleunen zit er niet bij voor NADUVI

Het is een etmaal na de afkondiging van de tweede lockdown. Allerlei gevestigde retailers zijn druk in de weer met het optuigen van een solide online klantervaring, of besluiten toch de fysieke deuren weer te openen. En dat in de traditioneel drukke periode tussen Sinterklaas en Kerstmis. Geen probleem voor de online home & living-outlet NADUVI: die zag het aantal bestellingen in 24 uur na de persconferentie juist exploderen. Hoog tijd voor een telefonisch vragenvuur.

Pilots en experimenteren: Eneco toont digitale daadkracht
  • 20 januari 2021
  • Mente Weijer

Pilots en experimenteren: Eneco toont digitale daadkracht

Een chatbot, voicebot en de toepassing van speech analytics: Eneco lijkt van alle digitale ontwikkelingen een graantje mee te pikken en zet dan ook vol in op een digitale transitie. Maar of de klant ook net zo snel mee wil én kan als de energieleverancier, is nog de vraag. Sandra van Maarseveen, Customer Care-manager bij Eneco, praat ons hierover bij. ‘Onze doelstelling is om de customer journey van onze klant te verbeteren met selfservice. Bijkomstigheid: het belvolume naar beneden en meer mensen aan de chat.’


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven