Topic: Strategie
Waarom is het zo makkelijk om klanten weg te jagen?
  • 21 januari 2020
  • Gastauteur

Waarom is het zo makkelijk om klanten weg te jagen?

Vraag aan een willekeurige groep mensen hoe ze zich door hun leveranciers behandeld voelen en het resultaat is een gausscurve (een continue kansverdeling met twee parameters – de verwachtingswaarde en de standaardafwijking, red.). Bij een aantal is het top, bij de meesten van neutraal tot zo zo, en bij een grote groep hebben ze het gevoel dat ze genegeerd dan wel weggepest worden. Vraag aan een willekeurige groep leveranciers hoe ze zelf vinden dat ze kun klanten behandelen en het resultaat is één en al jubel. We dragen allemaal de nieuwe kleren van de keizer.

Hoe zorg ik voor goede rapportage binnen de klantenservice, zodat ik mijn KPI’s haal?
  • 13 januari 2020
  • Sales BBP Media

Hoe zorg ik voor goede rapportage binnen de klantenservice, zodat ik mijn KPI’s haal?

[Branded content] Door toenemende digitalisering is steeds meer data beschikbaar voor klantenservicecentra. Toch is Excel vaak de tool waarmee informatie inzichtelijk wordt gemaakt. Hierdoor wordt lang niet alle beschikbare data benut. Dat is zonde, want zo heb je niet inzichtelijk hoe je klantenservice presteert en wat je kan verbeteren om klanten nog beter van dienst te zijn.

2020 – Vijf customer servicetrends
  • 02 januari 2020
  • Redactie

2020 – Vijf customer servicetrends

Multichannel strategieën, artifical intellicence, personalisatie of machine learning - wat staat ons te wachten in 2020? ‘Het is nog nooit zo belangrijk geweest om een consistente, naadloze ervaring voor klanten te bieden en innovatieve manieren te vinden om aan hun behoefte te voldoen.’ Blake Morgan, CX-expert en auteur van ‘The Customer of the Future’ doet een boekje open over de belangrijkste customer servicetrends in 2020.

Kijk, bel, doe, check, verdiep, frons en verwonder
  • 02 januari 2020
  • Anders Jansen

Kijk, bel, doe, check, verdiep, frons en verwonder

Ramses Shaffy verbaster je niet. Toch durf ik het aan met een goed doel voor ogen. Want er gaat me iets aan het hart. Wekelijks mag ik met veel professionals in dialoog over het nog mooier maken van dienstverlening, het verbeteren van klantbeleving of het verhogen van klantsucces. Professionals die hun bedrijf naar een hoger plan willen tillen. Standaard start ik dan met een kort assessment: ‘Wanneer heb je voor het laatst je eigen klantenservice gebeld?’ en ‘Heb je wel eens bij een Duitse, Spaanse, Australische of waar dan ook collega-dienstverlener gecheckt hoe zij die ene doelgroep activeren?’.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven