Topic: Strategie
Key voor customer journey optimalisatie: tekst mining
  • 17 mei 2019
  • Redactie

Key voor customer journey optimalisatie: tekst mining

Het vormgeven van een sterke klantervaring is voor veel bedrijven een strategische prioriteit. Organisaties gebruiken nieuwe kanalen zoals mobiele applicaties, social media, virtual reality en chatbots om slimme services aan te bieden met goed uitgedachte klantreizen. Het goed laten aansluiten van deze kanalen bij contactmomenten met de klant is complex en heeft geleid tot een explosie van bruikbare data gedurende de volledige klantreis. Denk hierbij aan het klantcontact via verschillende sociale kanalen, de bestelmomenten via de website en het online helpcentrum.

BrainFirst #20 - 'Ontfocussen' is cruciaal
  • 06 mei 2019
  • Redactie

BrainFirst #20 - 'Ontfocussen' is cruciaal

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Ulrika Leons Becksen, psycholoog/directeur Skils.

Young & Professional: Manny Moerman (50)
  • 02 mei 2019
  • Nina van Klaveren

Young & Professional: Manny Moerman (50)

Vanuit haar rol als adviseur bij de Rabobank stuitte ze op een heikel punt: millennials krijgen niet de begeleiding die ze nodig hebben om zich verder te ontwikkelen binnen een organisatie. Vanaf dat moment ontwikkelde ze een sterke sympathie voor het ondersteunen van deze arbeidsgroep. Manny Moerman besloot het roer om te gooien en haar eigen bedrijf te starten: Millennial Coach. Vandaag de dag zijn we circa vijf jaar verder en spreken we een expert die zich dagelijks omgeeft met jonge professionals en met liefde uitweidt over de wensen en ambities van generatie Y.

De keuze is reuze
  • 24 april 2019
  • Lotte Willemsen

De keuze is reuze

Keuzes maken… Als consument heb ik daar niet zo’n moeite mee. Ik haal de dingen in huis die ik nodig heb en wil daar niet veel tijd aan besteden. Zodra ik in de consideratiefase van de customer journey beland, schiet ik in de tweede versnelling. Waar sommige mensen 10 minuten besteden aan het selecteren van een tube tandpasta, gris ik er willekeurig één uit de vele die staan opgesteld in de schappen. Kleding koop ik tussen de bedrijven door in een winkel die niet geheel toevallig een vestiging heeft op het station waar ik elke dag op de trein stap. En ook bij meer risicovolle beslissingen sta ik niet lang stil. Zo kocht ik een Franse bulldog op de dag dat ik had besloten een hond te willen kopen.

Kloppend Hart – Jacobs Douwe Egberts
  • 23 april 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart – Jacobs Douwe Egberts

Met een vriendelijke glimlach en de uitspraak ‘wat fijn u te zien!’ verwelkomt een barista annex receptioniste de bezoeker. “Ik kan vást iets warms voor u maken om op te warmen”, stelt de dame achter het professionele koffiezetapparaat voor, refererend aan het stormachtige weer. “Ga lekker zitten, ik breng het zo naar u toe.” Het kan ook bijna niet anders: we zijn op visite bij Jacobs Douwe Egberts. Nadat cc-manager Kerstin de Haan ons heeft opgepikt in het Nederlandse hoofdkantoor in Utrecht, praat ze ons bij over de wijze waarop het oer-Hollandse bedrijf al eeuwenlang volledig inzet op verbinding – mét en tússen klanten.

BrainFirst #19 - Vraag je klanten om advies
  • 08 april 2019
  • Redactie

BrainFirst #19 - Vraag je klanten om advies

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van filosoof/cabaretier/spreker Paul Smit.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven