Topic: Strategie
BrainFirst #15: Slijmen en beslijmd worden
  • 11 oktober 2018
  • Redactie

BrainFirst #15: Slijmen en beslijmd worden

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Roos Vonk, hoogleraar sociale psychologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen en auteur van o.a. het boek ‘De eerste indruk’ *.

Leiderschap in de digitale economie
  • 05 oktober 2018
  • Gastauteur

Leiderschap in de digitale economie

Alle ontwikkelingen op technologisch gebied dwingen organisaties na te denken over hoe zij hun producten en diensten aan willen bieden. Dat klanten steeds meer producten en diensten afnemen via internet en steeds meer communiceren via het digitale kanaal, dwingt organisaties na te denken over het transformeren van hun organisatie naar een meer digitale omgeving. Het gereed maken van producten en processen is één, maar is ook het management van organisaties klaar voor deze digitale transformatie? Recent onderzoek van Wipro Digital onder 400 Amerikaanse ondernemingen laat zien dat dit nog lang niet het geval is.

Nuon knalt COPC-bal in de kruising
  • 02 oktober 2018
  • Redactie

Nuon knalt COPC-bal in de kruising

‘We hebben inmiddels vijf jaar op rij het topniveau behaald in de Champions League van de internationale klantenservices’, kon Cindy Kroon (vice president Customers & Solutions regio NL/UK bij Nuon/Vattenfall) een tijdje terug wel van de daken schreeuwen na het binnenslepen van het COPC CX 6.0-certificaat. ‘En toch blijft dit voor ons iets heel bijzonders.’ Achterover leunen is er dan ook niet bij voor de energiespeler: samen met Bernard Steenbergen (director Customer Service Operations) daagt Kroon de organisatie continu uit dit niveau vast te houden. Minimaal.

BrainFirst #14 - Sluit aan op iemands intuïtieve brein
  • 27 september 2018
  • Redactie

BrainFirst #14 - Sluit aan op iemands intuïtieve brein

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Jan van der Spoel, specialist in persona's en menselijk gedrag.

RobotFirst #17: ‘Voice, daar moeten wij ook iets mee…’
  • 19 september 2018
  • Redactie

RobotFirst #17: ‘Voice, daar moeten wij ook iets mee…’

In de Verenigde Staten zijn ze niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, de voice assistants. Volgens Voicebot.ai gebruiken inmiddels 54,4 miljoen Amerikanen een smartspeaker, bijvoorbeeld Amazon Alexa of Google Home. Marktonderzoeksbureau comScore voorspelt daarbij dat consumenten in 2020 voor 50% van hun zoekopdrachten de hulp van voice interfaces zullen inschakelen. Gemiste kans, als je je niet klaarmaakt voor de toekomst en wel gevonden wil worden door je klanten.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven