Topic: Strategie
De sleutel tot succesvolle 1:1 customer engagement
  • 28 september 2020
  • Sales BBP Media

De sleutel tot succesvolle 1:1 customer engagement

[Branded content] Inmiddels is het echt passé, traditionele marketing op basis van gesegmenteerde productpush campagnes. In de hedendaagse hyper-digitale wereld willen consumenten snelle interacties met bedrijven en organisaties. Als organisatie moet je dan ook in een splitsecond gepersonaliseerde beslissingen kunnen nemen. Elke klantinteractie moet actueel en relevant zijn, ongeacht wat er daarna gebeurt. Bijblijven in een veranderende markt (en dito klantbehoefte) hoeft niet ingewikkeld te zijn. Alles draait om het inzetten van de juiste technologie: de basis van 1:1 customer engagement (CE).

Young & Professional: Laura Thijssen (29)
  • 22 september 2020
  • Nina van Klaveren

Young & Professional: Laura Thijssen (29)

Verbeterdrang: een karaktertrekje dat er bij de ingetogen Laura Thijssen ingebakken zit. Aan passie ontbreekt het haar in ieder geval niet. ‘Die servicetak van de organisatie, daar móeten we iets mee’, bepleitte de Limburgse toen ze vijf jaar geleden startte bij Brabantia. Zodra het kon, begon ze stapsgewijs met het kwalitatief verbeteren van de consumentenservice. Dat bleef niet onopgemerkt. Eerder dit jaar ontving de millennial de begeerde titel van Service Excellence Professional 2020, wat zijzelf ziet als een grote stimulans om door te pakken. ‘Ik wil goede service onderdeel maken van de gehele organisatie. Iedere dag ben ik hiermee bezig.’

[Interview] Best Workplace: Viisi Hypotheken
  • 16 september 2020
  • Nina van Klaveren

[Interview] Best Workplace: Viisi Hypotheken

Blije medewerkers zorgen voor blije klanten – een leus die anno nu bijna telt als open deur. Werkgevers focussen zich op een positieve medewerkersbeleving en dat lukt: de gemiddelde employee experience in Nederland laat een stijgende lijn zien. Medewerkers worden gezien als mens, met hun eigen individuele ontwikkelingen, talenten en privélevens. Bedrijven die hierin excelleren, worden jaarlijks door Great Place to Work bekroond met de felbegeerde titel Best Workplace. Vraag is: hoe kom je op dit punt? We vragen het Viisi, winnaar ‘Best Small Workplace’.

Hoe Walmart de online klant voor zich wint
  • 26 augustus 2020
  • Redactie

Hoe Walmart de online klant voor zich wint

Naast dat de coronacrisis het voor veel organisaties noodzakelijk maakt zich op klantgebied te roeren, heeft COVID-19 grote online impact op retailers en supermarktketens. Walmart doet hier nog een schepje bovenop, en is meer dan voornemens zich op CX-gebied te onderscheiden. Dat, plus een nieuwe omnichannelstrategie, werpt zijn vruchten af: de online bestedingen bij de supermarkt zijn 97% gestegen in vergelijking met een jaar geleden.

‘Reframe’: blaas zo je klantrelatie nieuw leven in
  • 05 augustus 2020
  • Gastauteur

‘Reframe’: blaas zo je klantrelatie nieuw leven in

Bedrijven en hun klanten verliezen elkaar na verloop van tijd uit het oog. In een beginnend bedrijf zijn de lijnen kort, maar naarmate je groeit, verschuift de focus van buiten naar binnen. De werkelijkheid van je klant en die van je bedrijf gaan dan uiteenlopen. Controle en cijfers nemen het over van flexibiliteit en wendbaarheid, stelt marketingexpert en storyteller Marieke Hendrix, in haar nieuwe boek ‘Reframe’.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven