Topic: Strategie
VisionFirst #9 - Cosmo Hairstyling
  • 20 november 2018
  • Redactie

VisionFirst #9 - Cosmo Hairstyling

Zeggen dat je als bedrijf de klant centraal zet, is niet zo moeilijk. Maar hoe je dit vervolgens in de praktijk vormgeeft, is stukken interessanter. In de rubriek VisionFirst krijgen merken een podium om hun visie op klantcontact te delen. Wat is hun strategie en waar geloven ze absoluut niet in? Ditmaal doet Ellis van der Slikke, digital marketing manager bij Wave International (moederbedrijf van Cosmo Hairstyling), hier een boekje over open.

BrainFirst #16 - Overtuigen voor een betere klantbeleving
  • 14 november 2018
  • Redactie

BrainFirst #16 - Overtuigen voor een betere klantbeleving

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Pacelle van Goethem, gedragsonderzoeker en auteur van 'IJs verkopen aan eskimo's, de psychologie van overtuigen'.

RobotFirst #18: Waarom moeten we iets met robots?
  • 12 november 2018
  • Redactie

RobotFirst #18: Waarom moeten we iets met robots?

Werken aan onze relatie met robots en AI betekent ook ruimte bieden aan ethische dilemma’s. ROBOT LOVE gaat niet zozeer over technologie of kunst, maar over wie wij zijn als mens. Nu robots – in combinatie met AI – steeds meer op ons lijken, ook in gedrag, voelen we ons ongemakkelijk en lijken we deze ontwikkeling over te laten aan de grote techbedrijven. Juist daarom moeten we toenadering zoeken tot robots om onze waarden in hen te verankeren. Acht redenen.

Durf jij ánders te springen?
  • 12 november 2018
  • Frans Reichardt

Durf jij ánders te springen?

Het is 1968, een bloedhete zomerdag in Mexico-Stad. Tijdens de Olympische Spelen verbaast een Amerikaanse hoogspringer de wereld met een geheel nieuwe techniek. Waar andere hoogspringers al jaren gewend zijn een rechte aanloop te nemen en voorover te springen, doet Dick Fosbury het anders: hij neemt een gebogen aanloop en springt áchterwaarts over de lat. Deze techniek gaat de geschiedenis in als de 'Fosbury Flop’. Een flop is het niet, want Fosbury wint er een gouden medaille mee en verbetert het wereldrecord. Bovendien wijst hij hoogspringers over de hele wereld een nieuwe weg naar betere resultaten.

‘Ons geluk: klanten die zuchtend denken aan een pensioensgesprek’
  • 06 november 2018
  • Redactie

‘Ons geluk: klanten die zuchtend denken aan een pensioensgesprek’

Manager of the Year 2018, Rob Krijgsman (APG): ‘Nadat mijn moeder overleed, zat ik naast mijn vader toen hij een pensioenfonds moest bellen waar mijn moeder pensioen had opgebouwd. In die tijd werkte ik bij de bank. En ik maakte mee wat er tijdens dat telefoontje met mijn vader gebeurde. Hij werd behandeld als een nummer. Dát was voor mij een ommekeer. Klantcontact vond ik altijd al interessant en ik heb een hart voor dienstverlening. Maar mijn persoonlijke drijfveer is maatschappelijke relevantie. Ik wil iets toevoegen voor de klant.’


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven