Topic: Strategie
‘Reframe’: blaas zo je klantrelatie nieuw leven in
  • 05 augustus 2020
  • Gastauteur

‘Reframe’: blaas zo je klantrelatie nieuw leven in

Bedrijven en hun klanten verliezen elkaar na verloop van tijd uit het oog. In een beginnend bedrijf zijn de lijnen kort, maar naarmate je groeit, verschuift de focus van buiten naar binnen. De werkelijkheid van je klant en die van je bedrijf gaan dan uiteenlopen. Controle en cijfers nemen het over van flexibiliteit en wendbaarheid, stelt marketingexpert en storyteller Marieke Hendrix, in haar nieuwe boek ‘Reframe’.

Gezocht: klantvertrouwen
  • 05 augustus 2020
  • Gastauteur

Gezocht: klantvertrouwen

Communicatie en interactie met klanten is belangrijker dan ooit. Vertrouwen, empathie, geloofwaardigheid – ze hebben allemaal een nóg grotere rol gekregen. In deze nieuwe realiteit is het dan ook van cruciaal belang dat de klantenservice- en marketingteams op elkaar zijn ingespeeld. Door met elkaar in verbinding te staan, kunnen deze teams elkaar aanzienlijk helpen. Allemaal terwijl ze consistente en waardevolle ervaringen bieden waar klanten naar op zoek zijn.

Young & Professional: Laura Hollevoet (24)
  • 21 juli 2020
  • Nina van Klaveren

Young & Professional: Laura Hollevoet (24)

‘Ook in een donkere periode als deze, houden millennials de moed erin met als uitgangspunt dat we hier wel weer uitkomen. Het is belangrijk om ons ergens aan vast te kunnen houden.’ Volgens de jonge professional Laura Hollevoet is deze generatie niet naïef, maar positief ingesteld. Zo ook haar eigen carrièrepad. Als net afgestudeerde had ze zich een paar jaar geleden niet kunnen indenken een passie te ontwikkelen voor de wereld van customer service. Inmiddels is ze verantwoordelijk voor het betrekken van de klant over de gehele b2b-linie van Proximus. ‘Producten en diensten ontstaan echt nog te vaak vanuit wat wíj denken dat de klant wil, zonder dat te factchecken.’

Organisatie en wereld in 2030
  • 06 juli 2020
  • Nina van Klaveren

Organisatie en wereld in 2030

Het thema dat zowel centraal staat in vele organisaties tijdens de coronacrisis én in het boek van Jo Caudron: een veranderende wereld. De Belg tekende een zogeheten optimistisch masterplan voor de transformatie van business en maatschappij uit, welke in Nederland en in Vlaanderen met applaus werd ontvangen als een handleiding voor na de coronacrisis. Caudron mocht zich ook winnaar noemen van de verkiezing Managementboek van het Jaar 2020. Een kort gesprek met titelhouder én jury.

BrainFirst #32: Nieuwe skills aanleren
  • 23 juni 2020
  • Redactie

BrainFirst #32: Nieuwe skills aanleren

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Marcel Mens, Strategy Director bij AtHand.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven